Otomobil sigorta sektöründe asimetrik bilgiden kaynaklı bir diğer problem ise poliçe düzenlendikten sonra ortaya çıkmaktadır. Poliçe dönemi içeri-sinde sürücünün başlangıçtaki tutum ve davranışlarında bir değişiklik olması ve bundan sigorta şirketinin zarar görmesi durumu ahlaki tehlikedir. Sürücünün aracına kasko sigortası yaptırdıktan sonra trafikte daha özensiz araç kullanması ahlaki tehlikeye bir örnektir ve sigorta şirketinin zarar görmesine neden olur. Ayrıca, sigorta şirketi sürücü hakkında tam ve doğru bilgiye ulaştığı durumda bile sürücünün poliçe dönemi içerisinde diğer sürücülerle olan etkileşimleri konusundaki belirsizlik de sektörün başarısız olmasına neden olmaktadır. Dolayısıyla, otomobil sigorta sektöründe asimetrik bilgiden kaynaklı piyasa başarısızlıkları ortaya çıkmakta ve bu durum hem sigorta şirketlerine hem de sürücülere (sigortalılara) çeşitli maliyetler yüklemektedir.
Türkiye otomobil sigorta sektöründe asimetrik bilginin olup olmadığını test etmek ve asimetrik bilginin varlığı halinde neden olduğu maliyeti tahmin etmek amacıyla yapılan bu çalışma, üç bölümden oluşmaktadır.