Bu kitapta, Devletin okul holdingi görünümünde olduğu, Orta ve ilköğretimde yarıyıl tatillerinin üniversitelerdekinden daha kısa tutulduğu, Her yıl üniversiteye giriş için adayların birbirlerini geçmeleri umuduyla ailelerin birkaç yükseköğretim kurumu kurulabilecek kadar harcama yaptığı, Açık öğretim bölümlerindeki üniversite öğrencilerini fakülte sınavlarına hazırlayabilen dershanelerin iki yıllık yüksekokula dönüşemedikleri;
Yükseköğretime geçişteki uygulamanın İnsan Hakları Evrensel Bildirgesine aykırı olduğu, Çok sayıda aday yükseköğrenime giremezken kontenjanların boş kaldığı gibi tespitler ve Ortaöğretimde, genel lise, meslek lisesi, teknik lisesi gibi ayırımlar yerine, her lisede olabildiğince çok programın bulunması, Yükseköğretimde, devlet üniversitesi, vakıf üniversitesi, birinci eğitim, ikinci eğitim ayırımları yapılmaksızın, etkin bir harç, ücret, burs ve kredi sistemi kurulması, Eğitimin her kademesinde liyakatli her öğrencinin maddi destek ihtiyacının karşılanması, Özel okul ücreti için uzun vadeli kredi verilerek, fırsat eşitliği sağlanması ve kamunun eğitim alanındaki yükünün azaltılması, Okul tatillerinin bir kısmının çeşitli Avrupa ülkelerinde olduğu gibi yarıyılların içine serpiştirilmesi, Okul aile birliklerine, derslerin haftalık saatlerini alt ve üst sınırlar içinde belirleme yetkisi verilmesi, Belirli düzeydeki dershanelerin iki yıllık yüksekokula dönüşmelerine imkan tanınması, Devlet üniversitelerinde kamu kurum ve kuruluşları temsilcilerinin katılımıyla Mütevelli Heyet kurulması gibi somut çözüm önerileri bulacaksınız.