Hoşumuza gitsin ya da gitmesin, hepimiz mantıklı ya da kesin bir açıklama getiremediğimiz davranışlarda bulunuyoruz. Tercihlerimiz esnasında hiç de rasyonel davranmadığımızı kanıtlayan pek çok araştırma yapılıyor. Çoğu satın alma davranışı içgüdüsel bir şekilde gerçekleşiyor ve perakendecilerin cirolarının %50 ila70’i gibi önemli bir kısmını oluşturuyor. Ve cinsiyete göre alışveriş, içgüdüsel alışveriş pastasının en büyük dilimi olmaya devam ediyor.
Alışverişte Kadın Erkek pazarlama ve satış alanında çalışanlar için kimi zaman komik, kimi zaman sarsıcı bir yolculuğu başlatacak ilk adım olmaya aday. Birçok kuruluşun büyüme stratejilerine önderlik eden Elizabeth Pate’in bir testin cevap anahtarı niteliğindeki tahlilleri ise titizlikle planlanan, ince ince hesaplanan stratejilere son vuruşu yaptıracak taktiklerle dolu. Kadın ve erkeklere özgü gerçekleri bilerek satış döngünüzü kısaltabilir, anlık kararlarla yapılan alımları artırabilir, müşteriyle uzun vadeli ilişkiler kurabilirsiniz.
Kromozomların nelere kadir olduğunu kavrayan pazarlamacıları büyük ödüller bekliyor.