Pazarlama teorisinin uygulama alanını giderek genişletmesi; mal ve hizmetler dışında kar amaçsız örgütlerin; hayır kurumların, kamuoyu yararına faaliyet gösteren vakıf ve derneklerin, sivil toplum örgütlerini benimseyerek faaliyetlerini yeni baştan düzenlediklerine tanık olunmaktadır.
Bütün bu gelişmelerdeki itici güç, geniş anlamıyla, rekabettir. Gezegenimizdeki tüm ülkeler, dolayısıyla uluslar, etnik gruplar, farklı kültürler, büyük–küçük tüm ekonomik gruplar ve işletmeler, sivil toplum örgütleri, eğitim–öğretim kurumları, farklı çıkar grupları ve siyasi partiler birbiri ile yarış içindedirler.
Böyle bir ortamda kar amaçlı olsun olmasın, tüm örgütlerin ayakta kalıp gelişebilmeleri, toplumsal refahla birlikte insanların mutlu bir hayat sürmelerine bu da yeniden üretimin yeniden gerçekleşmesine bağlıdır. Yeniden üretim gerçekleşmediği sürece, insanların iş bulmaları, gelirlerini arttırmaları ve böylece sağlıklı bir toplum yaratmaları mümkün değildir.
Bu çalışmada pazarlama yönetim sürecinden fiyat kararı ve dağıtım sürecine kadar olan evreler ayrıntılı olarak ele alınmıştır.