Endüstri devrimiyle birlikte başlayan pazarlamada bilimsel araştırmalar, çağımızda iletişimin artmasıyla teorik olmaktan öteye geçerek ticaret hayatının bir parçası olmaya başlamıştır. İşletmelerde pazarlama araştırmacılığı da doğal olarak, işin kaçınılması imkansız bir parçası haline geliyor ve bir meslek dalı olarak her geçen gün daha fazla ihtiyaç duyuluyor. Bu alanda az sayıda şirket faaliyet göstermekle birlikte, bazı şirketler kendi bünyelerinde bu birimleri kurarak kendi ihtiyaçlarını kendileri karşılıyorlar.
Mahir Nakip'in Pazarlama Araştırmaları kitabı, bu alanda çalışanlara konunun teorik yanını sistematik bir şekilde verirken, bölüm sonlarına eklenen SPSS paket programının kullanımına yönelik örneklerle de konunun nasıl uygulanacağını ele almaktadır. Türkiye'de bulunan İşletme bölümlerinin ve pazarlama konusunda çalışanların sayısı ile yayınlanmış bilimsel çalışmalar karşılaştırıldığında, bu konuda kaynak eksikliği olduğu görünmektedir. Kitap, bu alanda eksikliği hissedilen kaynak ihtiyacını karşılamayı ve daha sonra yayınlanacak diğer çalışmalara öncü olmayı amaçlamaktadır.
Kitapta pazarlama araştırmalarında kullanılan kavramların tanımı, işletmelerdeki önemi ve uygulamada yapılan hatalar ve veri toplama yöntemleri ile bu verilerin kullanılmasına yönelik formüller örneklerle birlikte uygulamalı olarak anlatılmaktadır.