Ülkemizde okulöncesi dil eğitimi alışık olduğumuz bir eğitim şekli değildir. Daha doğrusu; birçoğunun, dil ediniminin ve buna bağlı olarak dil eğitiminin varlığından bile haberi yoktur. Çünkü bu dönemde dil gelişiminin, nefes almak, yemek, içmek ve düşünmek gibi kendiliğinden gerçekleştiği düşünülür.
Ancak bir sorunla karşılaşıldığı zaman dil eğitiminin öneminin farkına varılır. Aslında her türlü eğitimin temeli, dil eğitimine dayanır: Dil, hem iletişimde hem de eğitimde önemli bir araçtır. Ayrıca dil edinimi ve anadili eğitimi, kimlik ve kişilik gelişimiyle de doğrudan ilgilidir. Bu kitapta dil edinimi, okulöncesi dil ve oyun eğitimi konu edilmiş olup, teorik bilgilerin yanında özel olarak hazırlanmış, uygulanabilir program örneklerine yer verilmiştir.
Kitabın ulaşmak istediği hedef kitle çocuklar, eğiticiler ve ebeveynlerdir. Eserde yer alan konu ve programlar okulöncesi eğitim kurumlarında rahatlıkla uygulanabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde ders kitabı olarak okutulabilecek şekilde hazırlanmıştır. Kitabın hazırlanmasındaki temel amaç–, okulöncesi dönemdeki çocukların anadili standartını yükseltmek, onları okula hazırlamak ve bunun yanında çocuk eğitimiyle uğraşan herkesi bilinçli bir birey olmaya sevk etmektir.