Öğrenenlere iyi tasarlanmış öğrenme ortamları yaratıldığında gerek bilişsel, gerek duyuşsal gerekse psikomotor becerilerin kazandırılması çok daha etkili hale gelebilmektedir.
Öğrenenlerin akademik ve sosyal yaşam becerilerinin eş zamanlı olarak geliştirilmesine yönelik anlayışlara ihtiyaç olduğu düşünülmektedir. Bu ihtiyaca cevap veren yaklaşımlardan ikisi çoklu zekâ kuramı ve bütünleştirilmiş program yaklaşımıdır. Çoklu zekâ ve bütünleştirilmiş programların en önemli ortak noktası öğrenene ve öğrenme sürecine bütünsel bakabilmeleri ve birçok beceriyi aynı zamanda öğrenme-öğretme süreçlerine katabilme özellikleridir.
Bu kitap çalışmasıyla, çoklu zekâ kuramı ve bütünleştirilmiş program yaklaşımının öğrenenlere beceri kazandırmadaki rolüne dikkat çekilmesi amaçlanmıştır.
(Tanıtım Bülteninden)