Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim kitabı, Üniversitelerimizin bütün bölümlerinin eğitim ve öğretimlerinde yararlanabilecekleri, özellikle öğretmenlik programlarına devam eden öğretmen adaylarının uygulamada çok sık karşılaştıkları sorunlara kolay çözüm getirebilecekleri bilgileri kapsamaktadır.
Kitap dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; özel eğitimin genel özellikleri, özel eğitimin tarihçesi, bireysel eğitim programları (BEP), kaynaştırma ve aile eğitimi anlatılmaktadır.
İkinci bölüm; özel eğitim gereksinimi olan gruplara ilişkin nedenleri, yaygınlık oranlarını, gelişim özelliklerini, sınıflandırılmasını, tedavi, rehabilitasyon ve eğitim süreçlerini, aile ve öğretmenlere önerileri kapsamaktadır.
Üçüncü bölümde özel gereksinimli bireylerin toplumsal yaşama katılımı kolaylaştıran sanat, spor, drama ve kültürel çalışmalarla ilgili bölümler yer almaktadır.
Dördüncü bölümde ise günümüzde dünya ülkelerinde yapılan çalışmalar, Türkiye'de özel eğitim çalışmaları, sorunlar ve çözüm önerileri, engelliler için yaşam merkezleri ve özel eğitimde yeni yaklaşımlar anlatılmaktadır.
Kitabın, özel gereksinimli çocuklar ile özel eğitim alanında özverili çalışan çok değerli uzmanlarımıza, eğitimcilerimize, öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve çok kıymetli çocuklarımız ile ailelerine yararlı olması temenni edilmektedir.