Bu kitabın hazırlanmasındaki temel motivasyon, marka yönetimi konusundaki temel bilgileri olabildiğince basit bir şekilde aktarmaktır. Böylece alana ilgi duyanlar ve marka yönetimi konusunda ilk defa okuma yapacakların detaylara boğulmadan keyif alabilecekleri varsayılmış. Kitaba bu gözle bakılması doğru olacaktır.
Kitap, beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde imaj, kimlik tutum gibi ile marka ilgili temel kavramlar açıklanmaktadır, ikinci bölüm marka yönetimini önemli konularından olan konumlandırmaya ayrılmış. Üçüncü bölümde günümüz popüler kavramlarında olan marka denkliği işlenmiş. Dördüncü bölümde çoğu pazarlama ve marka yöneticisinin, markalarına isim koyarken ve marka gruplarını yönetirken kullanacakları marka mimarisi açıklanmış. Son bölümde ise marka yönetiminin olmazsa olmazı iletişim işlenmiş ve marka iletişimi için kullanılabilecek araçlar anlatılmış.
(Önsözden)