Bir sosyal medya rehberi olarak hazırlanan bu çalışmanın birinci ana bölümünde sosyal medya ontolojisi, tanımlamaları ve tarihsel gelişimi ile özellikleri ele alınmış ve sosyal medya karşıtları ve taraftarlarının ortaya koydukları argümanlar tartışılmış ve sosyal medya profilleri tanıtılmıştır.
İkinci ana bölümde ise sosyal medya endüstrisi; yapı, işleyiş ve özellikleri bağlamında çok çeşitli boyutları ile alınmıştır. Yine aynı bölümde küresel bağlamda sosyal medyaya bakış; Çin, Rusya, İran gibi ABD karşıtı ülkelerin gözünden “sosyal medya sosyolojisi” bağlamında yapılmıştır. Ayrıca Brezilya ve Almanya gibi sosyal medya pazarının zorlandığı iki ülke ve Türkiye’de sosyal medya gerçeği kendi yönelim ve özellikleri ile incelenmiştir.
Üçüncü ana bölümde ise dünya ölçeğinde ve lokal olarak kullanılan sosyal medya araçları; kurucuları, kuruluş yılları, özellikleri, reyting oranları ve dünyada hangi ülkelerde yaygın kullanıldıkları, ile sitede kullanıcıların geçirdikleri zaman bağlamlarında tanıtılmıştır. Bu hali ile Türkçe yayımlanmış en ayrıntılı sosyal medya uygulamaları tanıtım çalışmasıdır.
Dördüncü ana bölümde ise sosyal medya araştırmalarına yer verilmiştir. Bu araştırmalar akademik bağlamda yapılan lisansüstü tezler (yüksek lisans - ve doktora), ulusal ve uluslararası akademik makaleler ile piyasaya dönük geniş katılımlı ulusal ve uluslararası araştırmalar şeklinde ele alınmıştır.
Çalışmanın son bölümünde ise Doç. Dr. Levent Eraslan tarafından geliştirilen ve sosyal medya alanında Türkiye’nin en geniş katılımcı çalışması olan “Gençlik ve Sosyal Medya Araştırması” ölçeği bulunmaktadır. Çalışmada genel olarak sosyal medya ile ilgili akademik ve aktüel birçok olay, durum ve gelişmeler ile istatistiki bilgiler ve kritikler dipnotlarda ayrıntılı olarak ele alınmıştır.