Bir bilim olarak coğrafya, bugün büyük bir hızla gelişen ve küreselleşen günümüz dünyasında her zamankinden fazla bir öneme sahip duruma gelmiştir. Sınırların neredeyse ortadan kalktığı ve dünyanın her hangi bir bölgesinde yaşanan gelişmelerin mesafelere bağlı kalmaksızın dünyanın diğer bölgelerinde çok yakından hissedildiği ve takip edildiği günümüzde yaşayan bireylerin ve özellikle de toplumların, mevcudiyetlerini sürdürebilmeleri ve gelecekleri ile ilgili doğru kararlar verebilmeleri için iyi bir coğrafya bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. Zira öz kaynak, kültür ve zenginlikleri tanıyıp iyi anlayarak; bunların dünya ölçeğindeki yeri ve önemini kavrama ve buna göre kararlar verebilmenin yolu farklı uzmanlıkların yanında iyi bir coğrafi bilgi altyapısından geçmektedir. Böylece, doğal kaynaklar, kültür, sanayi, ulaşım, enerji, çevre ve uluslararası ilişkiler gibi pek çok konuda yerelden başlayarak küresele uzanan bir çizgide önemli gelişmeler sağlanabilecektir. Bu nedenle, coğrafya ve coğrafya eğitimi, yereli muhafaza etme ve geliştirmenin yanında küresel dünyayı doğru okuyarak uygun rollere sahip olabilmede önemli bir yere sahiptir.
Yükseköğretim coğrafya eğitimi, eğitim sürecinin son basamağında yer almakta ve en üst düzeyi oluşturmaktadır. Bu düzeyde, bireylerden genel olarak mesleki bilgilerini kazanmaları ve analiz yapma, yorumlama, karar verme ve çözüm önerileri getirme gibi üst düzey beceriler elde etmeleri beklenmektedir. Bu nedenle, coğrafya eğitiminin son halkasını oluşturan yükseköğretim basamağına altyapı, anlayış, içerik ve yöntem bakımından ayrı bir önem verilmelidir. Günümüz dünyasındaki pek çok konuya yerel ve küresel ölçekte etkin bir bakış açısı getirerek doğru kararlar verebilecek ve mevcut veya olası problemleri çözebilecek coğrafyacıların yetiştirilmesi için Türkiye’deki yükseköğretim coğrafya eğitimine katkı sağlamaya dönük adımlar atılmalıdır.