Çalışmanın amacı, teknolojik gelişmeler ile paralel olarak gün geçtikçe hayatımızın her alanında kullanılan internetin, sağladığı faydaların yanında hukuki anlamda ortaya çıkardığı sorunları Marka Hukuku ile paralel olarak irdelemektir. Marka kavramı, günümüzde reklam kavramı ile birlikte anılmaktadır.
İnternet ortamındaki reklamların tüketicilere anında ulaşabildiği 'dikkate alındığında, tacirlerin internet ortamında reklam vermeyi tercih etmeleri ve bu sayede çok daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflemeleri olağandır. Ancak internet ortamındaki reklamların zaman içerisinde önemli ölçüde marka hukuku ile ilgili birçok ihtilafı da beraberinde getirdiği görülmektedir. Ülkemizde internet ortamında gerçekleşen marka hakkı ihlalleri ile ilgili yasal düzenlemeler yetersiz kalmakta ve ivedi olarak kapsamlı düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır.
Çalışmada, öncelikle marka hukukunun temel kavramları ve tarihi gelişimi incelenmiş, son olarak markanın internet yoluyla haksız kullanımı ve adwords reklam uygulamasına dair açıklamalara yer verilmiştir.