Uluslararası turizmde ülkeler, bölgele ve destinasyonlar arasındaki rekabet giderek artmaktadı. Sert rekabet ortamında turistlerin beklentilerini karşılayacak özellik ve kalitede ürünler oluşturmak, uluslararası piyasada rekabet edebilmek için etkili ve tutarlı turistik ürün politikaları izlemek gerekmektedir. Çeşitli turistik mal ve hizmetler ile diğer mal ve hizmetlerin bileşiminden oluşan turistik ürünün oluşturulması ve turizm piyasasında varlığını sürüdürebilmesi; talebi yaratacak ve destekleyecek turistik ürün/ürünlerin doğru saptanmasına, çekicilik, yararlılık ve kolay ulaşılabilirlik özelliklerinin olmasına bağlıdır.
Dört bölüm ve on dokuz alt bölümden oluşan bu kitap, 19 yazarın katkısı ile hazırlanmıştır. Turizm politikası, turistik ürün arz ve talebinin planlanması, turistik ürün politikası kapsamında ürün çeşitlendirme stratejisi, ürün geliştirme ve tutundurma süreci, turistik ürünle ilgili pazarlama, fiyat, reklam ve satış geliştirme, insan kaynakları, turist sağlığı ve güvenliği, ürün inovasyonu politikaları ile turistik ürünün sürdürülebilirliği konuları çok sayıda kaynaktan yararlanılarak özellikle lisans-lisansüstü öğrencilerinin kolaylıkla anlayabileceği bir düzeyde değerlendirilmiştir. Kitapta ayrıca dünyada, Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de uygulanan turistik ürün politikasına da yer verilmiştir.