Bu kitapta, modern pazarlama, postmodern pazarlama, ilişkisel pazarlama, mobil pazarlama, yeşil pazarlama, veri tabanlı pazarlama, deneyimsel pazarlama ve viral pazarlama bölümleri yer almaktadır. Şüphesiz ki günümüzde işletmelerin pazarlama faaliyetlerinde uygulamış olduğu birçok yeni yaklaşım bulunmaktadır. Bu kitapta yer alan yeni pazarlama yaklaşımları belirlenirken özellikle turizmde uygulamaları olan yaklaşımlar seçilmeye çalışılmıştır. Dolayısıyla pazarlamada kullanılan bazı yeni yaklaşımlar turizmde uygulamaları olmadığı veya kısıtlı olduğu için kitaba dahil edilmemiştir. Pazarlamada yeni yaklaşım bölümleri yazılırken, öncelikle genel olarak değerlendirilmiş daha sonra her bölümün sonunda turizm sektöründe uygulama örneklerine yer verilmiştir.