Bireyin çevresi mesaj ağları ile çevrilidir. Birey içinde bulunduğu ortamda her mesajla ilgilenmez, mesajları tarar, ayıklar. Gereksinim ve ilgilerine uygun olup olmamaları bakımından, algılama seçilmeyici olarak işlemeye başlar. Bu seçilmeme genellikle mesajdaki tek bir belirtirken uyarının bıraktığı izlenime göre yapılır. Toplumsal ilişkiler sonucu öğrenilen (oluşan) semboller, yoğun anlam yüklü mesajlar içerir. Sembollerle aktarılan anlamlar, bireyin içinde yaşadığı toplumun ortak değerlerini yansıtır. Anlamlar karşılıklı ilişkiler yoluyla kazanılır. Bireysel değil toplumsal bakımdan ortak bir değer ifade eder. Özetle insanlar, sembollerle iletişimde pek çok anlam ve değeri, yani davranış ve düşünce kalıplarını hazır olarak içinde bulunduğu toplumdan alır.
Dolayısıyla biz bu eser ile insanların düşünce ve davranışlarının temelini oluşturan iletişimi ektili, doğru ve hedeflenen şekilde yapılabilmesi için nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda bilgilendirmeyi hedeflemekteyiz.
Yine "Etkili İletişim Teknikleri" isimli bu eser ile geniş kaynakça destekli ve uygulamaya yönelik olması bakımından insanların, işletmelerin iletişim konusunda ihtiyaç duyduğu bilgi desteğini sağlaması amaçlanmaktadır.