Karşılaştırmalı Değerler Eğitimi Uygulama Örnekleri ile Farklı Kültürlerde Değerler Eğitimi Prof. Dr. Halil Ekşi, Doç. Dr. Ahmet Katılmış  - Kitap

Karşılaştırmalı Değerler Eğitimi

Uygulama Örnekleri ile Farklı Kültürlerde Değerler Eğitimi

1. Baskı, 
Temmuz 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
368
Barkod:
9786253973414
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
315,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Karşılaştırmalı Değerler Eğitimi: Uygulama Örnekleri ile Farklı Kültürlerde Değerler Eğitimi isimli bu kitap, farklı ülkelerin eğitim sistemlerini ve kültürel bağlamlarını inceleyerek değerler eğitimi alanında farkındalığı artıran türünün yegâne kaynağıdır.
Kitap; Türkiye, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Brezilya, Çin, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika Cumhuriyeti, Hindistan, İngiltere, İran, İsrail, Japonya ve Rusya gibi çeşitli ülkelerdeki değerler eğitimi uygulamalarını detaylı bir şekilde ele almaktadır. Her bölümde, ilgili ülkenin eğitim sisteminin tarihsel arka planı ve o dönemlerdeki değerler eğitimi uygulamaları incelendikten sonra günümüze kadar uzanan süreçte ülkenin nasıl değiştiği ve değerler eğitimi alanında ne tür gelişmeler yaşadığı irdelenmektedir.
Kitapta, farklı kültürel ve sosyal yapıların değerler eğitimine etkisinin derinlemesine anlaşılmasına katkı sunan bu yaklaşımla birlikte öğretmenlerin rolüne de odaklanılmaktadır. Böylelikle okuyucular, çeşitli ülkelerdeki değerler eğitimine dair gerçek hayat örneklerine dayanan etkinlikleri ve senaryoları inceleyerek farklı yaklaşımları daha iyi kavrayabileceklerdir.
Okuyucusuna, farklı ülkelerdeki değerler eğitimi uygulamalarını aynı zamanda derinlemesine deneyimleme ve anlama fırsatı sunan kitabın her bir bölümü, o ülkenin eğitim sistemi ve toplumsal yapılarına odaklanarak değerlerin nasıl şekillendiği ve kuşaktan kuşağa nasıl aktarıldığı hakkında berrak bir resim çizmektedir. Bu sayede değerler eğitiminin sadece bireyleri değil aynı zamanda toplumları nasıl etkilediğinin de anlaşılmasına katkı sunmaktadır.
Kitap; değerler eğitimi alanında çalışan eğitimciler, öğretmenler ve eğitim yöneticilerinin yanı sıra kültürel çeşitlilikle ilgilenen araştırmacılar, öğrenciler ve eğitim politika yapıcıları için vazgeçilmez bir rehber olma iddiasındadır.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Ön Söz 
vii
Bölüm 1 – Türkiye’de Değerler Eğitimi 
1
Giriş 
1
İlk Dönemler 
2
İslami Dönem 
3
Modernleşme Dönemi 
8
Cumhuriyet Dönemi 
12
2005 Yılından Günümüze Türkiye’de Değerler Eğitimi 
23
Sonuç 
35
Kaynakça 
39
Bölüm 2 – Almanya’da Değerler Eğitimi 
45
Giriş 
45
Almanya Eğitim Sistemi 
47
Almanya’da Değerler Eğitimi Uygulamaları 
51
Sonuç 
58
Kaynakça 
59
Bölüm 3 – Amerika Birleşik Devletleri’nde Karakter Eğitimi 
61
Giriş 
61
ABD Eğitim Sistemi 
61
ABD’de Karakter Eğitimi Tarihi 
63
ABD’de Karakter Eğitimi Programları 
68
ABD’de Öğretim Programları ve Değerler 
70
ABD’de Karakter Eğitiminde Öğretmenin Rolü 
72
ABD’den Karakter Eğitimine Yönelik Kitap Örnekleri 
73
Sonuç 
79
Kaynakça 
80
Bölüm 4 – Avustralya’da Değerler Eğitimi 
83
Avustralya Eğitim Sistemi 
83
Avustralya Okullarında Değerler Eğitimi 
86
Avustralya’da Değerler Eğitimi Uygulamaları 
91
Avustralya’da Değerler Eğitimi Uygulama Örneği: Am I an Australian? 
98
Avustralya’da Değer Eğitiminin Öğretmen Rolü 
99
Sonuç 
100
Kaynakça 
101
Bölüm 5 – Brezilya’da Değerler Eğitimi 
105
Giriş 
105
Brezilya Eğitim Sistemi 
105
Brezilya’da Ahlak ve Değerler Eğitimi 
108
Brezilya’da Erken Çocukluk Eğitimi ve Değerler 
114
Tarih Dersi ve Değerler 
115
Din Eğitimi ve Değerler 
116
Brezilya’da Eğitimde Kullanılan Materyaller 
117
Sonuç 
121
Kaynakça 
122
Bölüm 6 – Çin’de Değerler Eğitimi 
125
Modern Dönem Öncesi Çin 
125
Modernleşme Dönemi 
127
Çin Halk Cumhuriyeti 
128
Yeni Dönem (1978’den Günümüze) 
131
Çin’de Değerler Eğitimi Müfredatı 
137
İdeal Nesiller: Çin Genç Öncüleri 
141
Sonuç 
144
Kaynakça 
145
Bölüm 7 – Finlandiya’da Değerler Eğitimi 
149
Finlandiya Eğitim Sistemi 
149
Finlandiya’da Değerler Eğitimi 
152
Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitimi 
154
Temel Mecburi Eğitimde (Kapsamlı Okullar) Değerler Eğitimi 
155
Din Dersleri ve Değerler Eğitimi 
157
Vatandaşlık ve Değerler Eğitimi 
160
Değerler Eğitimde Öğretmenin Rolü 
162
Sonuç 
164
Kaynakça 
166
Bölüm 8 – Fransa’da Değerler Eğitimi 
169
Giriş 
169
Fransa’da Değerler Eğitiminin Kökenleri 
173
Fransa’da Vatandaşlık Eğitimi ve Değerler 
175
Sonuç 
182
Kaynakça 
182
Bölüm 9 – Güney Afrika Cumhuriyeti’nde Değerler Eğitimi 
185
Giriş 
185
Güney Afrika’nın Dilleri ve Halkları 
187
Güney Afrika’da Eğitim 
187
Eğitimde Apartheid Sonrası Dönem: 1994’ten Günümüze 
189
Sonuç 
202
Kaynakça 
204
Bölüm 10 – Hindistan’da Değerler Eğitimi 
207
Hindistan Eğitim Sistemi 
207
Hindistan’da Değerler Eğitiminin Tarihsel Süreci 
210
Hindistan’da Değerler Eğitimine Duyulan İhtiyaç 
222
Hindistan’da Değerler 
224
Hindistan Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü 
227
Hindistan Ders Kitapları ve Değerler 
230
Sonuç 
236
Kaynakça 
237
Bölüm 11 – İngiltere’de Değerler Eğitimi 
241
İngiltere Eğitim Sistemi 
241
İngiltere Değerler Eğitimi 
244
Temel İngiliz Değerleri 
244
Okul Müfredatı ve Ulusal Müfredatta Değerler 
250
İngiltere’de Tarih Dersleri ve Değerler Eğitimi 
253
İngiltere’de Din Dersleri ve Değerler Eğitim 
255
İngiltere’de Vatandaşlık Dersleri ve Değerler Eğitimi 
259
Sonuç 
261
Kaynakça 
262
Bölüm 12 – İran’da Değerler Eğitimi 
265
İran Eğitim Sistemi 
265
Tarihsel Süreç İçerisinde İran’da Değerler Eğitimi 
270
Okullarda Değerler Eğitimi 
272
İran Ders Kitapları ve Değerler 
274
Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü 
280
Sonuç 
281
Kaynakça 
282
Bölüm 13 – İsrail’de Değerler Eğitimi 
285
Giriş 
285
İsrail Eğitim Sistemi 
285
İsrail’de Değerler Eğitiminin Tarihi 
287
İsrail Öğretim Programlarında Değerler 
287
İsrail’de Çekirdek Müfredat ve Değerler Eğitimi 
289
İsrail’de Vatandaşlık Eğitimi ve Demokratik Değerler 
292
İsrail’de Seküler Devlet Okulları ve Dinî Devlet Okullarında Değerler 
295
İsrail Anaokulunda Değerler Eğitimi 
296
İsrail’de İlkokullarda Değerler Eğitimi 
299
İsrail’de Covid–19 Salgın Döneminde Değerler Eğitimi 
301
Değerler Eğitiminde Öğretmenlerin Rolü 
302
İsrail’de Değerler Eğitimine Yönelik Çalışmalar 
302
Sonuç 
304
Kaynakça 
305
Bölüm 14 – Japonya’da Değerler Eğitimi 
307
Japon Ahlak Eğitimi: Geçmişten Günümüze 
307
Japonya’da Ahlak Eğitimi Müfredatı ve Değerler 
318
Sonuç 
327
Kaynakça 
329
Bölüm 15 – Rusya’da Değerler Eğitimi 
333
Giriş 
333
Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği (SSCB) Dönemi 
337
Yeni Rusya 
343
Sonuç Yerine: Vatanseverlikten Militarizme, “Gençlik Ordusu” 
351
Kaynakça 
352