Bölüm 1 – Türkiye’de Değerler Eğitimi
1
2005 Yılından Günümüze Türkiye’de Değerler Eğitimi
23
Bölüm 2 – Almanya’da Değerler Eğitimi
45
Almanya Eğitim Sistemi
47
Almanya’da Değerler Eğitimi Uygulamaları
51
Bölüm 3 – Amerika Birleşik Devletleri’nde Karakter Eğitimi
61
ABD’de Karakter Eğitimi Tarihi
63
ABD’de Karakter Eğitimi Programları
68
ABD’de Öğretim Programları ve Değerler
70
ABD’de Karakter Eğitiminde Öğretmenin Rolü
72
ABD’den Karakter Eğitimine Yönelik Kitap Örnekleri
73
Bölüm 4 – Avustralya’da Değerler Eğitimi
83
Avustralya Eğitim Sistemi
83
Avustralya Okullarında Değerler Eğitimi
86
Avustralya’da Değerler Eğitimi Uygulamaları
91
Avustralya’da Değerler Eğitimi Uygulama Örneği: Am I an Australian?
98
Avustralya’da Değer Eğitiminin Öğretmen Rolü
99
Bölüm 5 – Brezilya’da Değerler Eğitimi
105
Brezilya Eğitim Sistemi
105
Brezilya’da Ahlak ve Değerler Eğitimi
108
Brezilya’da Erken Çocukluk Eğitimi ve Değerler
114
Tarih Dersi ve Değerler
115
Din Eğitimi ve Değerler
116
Brezilya’da Eğitimde Kullanılan Materyaller
117
Bölüm 6 – Çin’de Değerler Eğitimi
125
Modern Dönem Öncesi Çin
125
Yeni Dönem (1978’den Günümüze)
131
Çin’de Değerler Eğitimi Müfredatı
137
İdeal Nesiller: Çin Genç Öncüleri
141
Bölüm 7 – Finlandiya’da Değerler Eğitimi
149
Finlandiya Eğitim Sistemi
149
Finlandiya’da Değerler Eğitimi
152
Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitimi
154
Temel Mecburi Eğitimde (Kapsamlı Okullar) Değerler Eğitimi
155
Din Dersleri ve Değerler Eğitimi
157
Vatandaşlık ve Değerler Eğitimi
160
Değerler Eğitimde Öğretmenin Rolü
162
Bölüm 8 – Fransa’da Değerler Eğitimi
169
Fransa’da Değerler Eğitiminin Kökenleri
173
Fransa’da Vatandaşlık Eğitimi ve Değerler
175
Bölüm 9 – Güney Afrika Cumhuriyeti’nde Değerler Eğitimi
185
Güney Afrika’nın Dilleri ve Halkları
187
Güney Afrika’da Eğitim
187
Eğitimde Apartheid Sonrası Dönem: 1994’ten Günümüze
189
Bölüm 10 – Hindistan’da Değerler Eğitimi
207
Hindistan Eğitim Sistemi
207
Hindistan’da Değerler Eğitiminin Tarihsel Süreci
210
Hindistan’da Değerler Eğitimine Duyulan İhtiyaç
222
Hindistan’da Değerler
224
Hindistan Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü
227
Hindistan Ders Kitapları ve Değerler
230
Bölüm 11 – İngiltere’de Değerler Eğitimi
241
İngiltere Eğitim Sistemi
241
İngiltere Değerler Eğitimi
244
Temel İngiliz Değerleri
244
Okul Müfredatı ve Ulusal Müfredatta Değerler
250
İngiltere’de Tarih Dersleri ve Değerler Eğitimi
253
İngiltere’de Din Dersleri ve Değerler Eğitim
255
İngiltere’de Vatandaşlık Dersleri ve Değerler Eğitimi
259
Bölüm 12 – İran’da Değerler Eğitimi
265
Tarihsel Süreç İçerisinde İran’da Değerler Eğitimi
270
Okullarda Değerler Eğitimi
272
İran Ders Kitapları ve Değerler
274
Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü
280
Bölüm 13 – İsrail’de Değerler Eğitimi
285
İsrail Eğitim Sistemi
285
İsrail’de Değerler Eğitiminin Tarihi
287
İsrail Öğretim Programlarında Değerler
287
İsrail’de Çekirdek Müfredat ve Değerler Eğitimi
289
İsrail’de Vatandaşlık Eğitimi ve Demokratik Değerler
292
İsrail’de Seküler Devlet Okulları ve Dinî Devlet Okullarında Değerler
295
İsrail Anaokulunda Değerler Eğitimi
296
İsrail’de İlkokullarda Değerler Eğitimi
299
İsrail’de Covid–19 Salgın Döneminde Değerler Eğitimi
301
Değerler Eğitiminde Öğretmenlerin Rolü
302
İsrail’de Değerler Eğitimine Yönelik Çalışmalar
302
Bölüm 14 – Japonya’da Değerler Eğitimi
307
Japon Ahlak Eğitimi: Geçmişten Günümüze
307
Japonya’da Ahlak Eğitimi Müfredatı ve Değerler
318
Bölüm 15 – Rusya’da Değerler Eğitimi
333
Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği (SSCB) Dönemi
337
Sonuç Yerine: Vatanseverlikten Militarizme, “Gençlik Ordusu”
351