Eğitime Giriş kitabı, ekip çalışması ve özverili çalışma neticesinde ortaya çıkmış bir kitaptır. Özellikle eğitim fakültelerinde eğitim bilimine giriş dersi öğretimi için yazılmış. Kitap; öğretmen adaylarına öğretmenlik mesleğine ilişkin genel bir bakış açısı geliştirmek, öğretmenlik mesleğinin özelliklerini tanıtmak, öğretmenlik mesleği ile farklı alanlar arasındaki karşılıklı ilişkiyi kurabilmelerini sağlayabilmek amacıyla yazılmış.
Kitap, toplam on bir bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde eğitime ilişkin temel kavramlar ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler ele alınmış. İkinci bölümde öğretmenlik mesleğinin özellikleri ile millî eğitim sistemimiz incelenmiş. Üçüncü bölümde dünyada ve Türk toplumunda eğitimin nasıl bir gelişim izlediği ortaya konulmuş. Dördüncü bölümde eğitimi etkileyen felsefi yaklaşımlar ve bu etki neticesinde ortaya çıkan eğitim akımları ele alınmış. Beşinci bölümde eğitimin toplum ve toplumsal kurumlarla ilişkisi ele alınmış. Altıncı bölümde psikoloji akımlarının eğitime ilişkin görüşleri ve bu görüşler neticesinde ortaya çıkan etkili öğretmenlik becerileri açıklanmış. Yedinci bölümde eğitimde bilimsel çalışma yöntemlerinin neler olduğu ve çalışmaların nasıl rapor edilebileceği ele alınmış. Sekizinci bölümde eğitimin ekonomik yönü incelenirken, dokuzuncu bölümde eğitimin hukuki ve politik yönü incelenmiş. Onuncu bölümde teknolojik gelişmelerin eğitime yansımaları ele alınmış. Son bölüm olan on birinci bölümde ise eğitim alanında en son ortaya çıkan yaklaşımlar hakkında tanıtıcı bilgiler sunulmuş.
(Tanıtım Bülteninden)