Yaparak yaşayarak öğrendiklerimiz vücudumuza adeta yapışır. Bisiklete binmeyi veya masa tenisi oynamayı öğrenirken bir kullanma kılavuzuna başvurmayız. Yaparak yaşayarak öğreniriz ve vücudumuz bir şey yapmayı bir kez öğrendiğinde onu bir daha asla unutmaz.
Bu tür bedensel zeka türleri çocukların zihinsel becerilerini öğrenmelerini de sağlayabilir. Çocuklar beş tane tavşanın resmine bakmak yerine seksek oyununda beş kez öne doğru zıplarlarsa 5 rakamıyla ilgili çok daha etkin bir içsel farkındalık oluşturmuş olurlar.
A harfinin sadece yazıldığını görmek yerine bu harfi parmaklarıyla oluşturacakları bir oyun oynayan çocuklar bu harfi yazmayı çok daha hızlı öğreneceklerdir. Eşofman altı ve yusufçuk böceği gibi kelimeleri konuşmadan jest ve mimiklerle anlatan çocuklar bileşik kelime kavramının ne anlama geldiğini asla unutmayacaktır.
Öğrenme sürecinde vücutlarını kullanan çocuklar güdülenmiş, tetikte ve odaklanmış olurlar. Ayrıca bu şekilde vücut koordinasyonlarını arttırırlar ve ister dağa tırmanmak, ister dans etmek olsun veya ister caddeden aşağı zarif bir şekilde yürümek olsun birinin vücudunu etkili bir şekilde hareket ettirmeyi öğrenmesi hayati öneme sahiptir.