Çalışma, pazarlama biliminden sosyoloji, psikoloji ve antropolojiyle bütünleşen konuları, anlaşılır biçimde ve temel noktalarıyla anlatmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, özellikle kültürel konular üzerinde yoğunlaşılmaktadır.
Kitap içerisinde giriş bölümünü takiben sırasıyla çeşitli tüketim analizcilerine, etnosentrik tüketicilere, materyalizm ve gönüllü sadelik çatışmasına, dindarlığın gösterişçi tüketim ve sürdürülebilir tüketime olası etkilerine, toplumsal cinsiyet konusuna, sosyal sınıfların tüketimdeki yerine yer verilmekte ve son söz olarak Türkiye'nin küreselleşme ve tüketim olguları içindeki yeri tartışmaya açılmaktadır.
Bu kitabın ele aldığı konular, yerel işletmelerin yanı sıra çok kültürlü işletmelerin pazarlama stratejileri için de önem arz etmektedir. Kitap, kültürel konular üzerinde yoğunlaşan akademisyenler için de bir başucu kitabı olma özelliği taşımaktadır.
(Önsözden)