Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi toplumsal hayatımızı değiştirdiği gibi oyun oynama dinamiklerini de değiştirmiştir. Eğlenceli vakit geçirmek için gerçekleştirilen sokaklarda oynanan oyunlar, bilgisayar teknolojileri ile elekt¬ronik ortamlara taşınmış böylelikle de geleneksel oyunların yerini dijital oyunlar almıştır. Günümüzdeki gençlerin teknoloji ile iç içe olması, geleneksel oyunların aksine teknoloji kullanarak büyümeleri, onların geleneksel oyunlar yerine teknolojik aletler ile ilgili olmalarına sebep olmaktadır. Bu durum da gençlerin dijital oyunlara olan ilgilerini beraberinde getirmektedir.
Araştırmacılar ve okuyucular için bir rehber niteliği taşıyacağı düşünülen bu kitabın birinci bölümünde spor ve oyun ile ilgili kısa bir tarihçesinden, ikinci bölümünde bu oyunların dijital ortamlara geçmesiyle doğan dijital oyun kavramından, dijital oyun çeşitlerinden ve bu oyunların olumlu/olumsuz yönlerinden, üçüncü bölümde ise özellikle genç nesil tarafından büyük rağbet gören esporun, tarihçesi ve bileşenleri gibi konular yer almış.
(Tanıtım Bülteninden)