Tüketici Davranışı ve Çıpalama Etkisi Sevilay Uslu Divanoğlu, Fatma Zişan Kara, Hüsnü Bilir  - Kitap

Tüketici Davranışı ve Çıpalama Etkisi

1. Baskı, 
Ocak 2020
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
122
Barkod:
9786257983464
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
110,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bu çalışmanın temel amacı çıpalama etkisi temelinde tüketicilerin satın alma kararlarını verirken rasyonel davranıp davranmadıklarını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, pazarlamacıların tüketim kararını etkileyen kişisel ve toplumsal önyargılar temelinde ele aldığı çıpalama etkisi, seçilen bir rassal değerin tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyip etkilemediğinin araştırılması bağlamında ele alınmıştır. Tüketicilerin karar verme sürecinde etkili olan bilişsel önyargılar arasında yer alan çıpalama etkisi test edilmiş ve tüketici kararlarında rassal değerlerin etkili olup olmadığı araştırılmış.
Çalışma da Aksaray Üniversitesi öğrencilerinin satın alma kararlarında çıpa değerlerin etkili olup olmadığı incelenmiş. Çıpa değeri olarak ise katılımcıların öğrenci numaralarının son iki hanesinin TL cinsinden karşılığı kullanılmış. Öğrenci numaralarının tüketicinin satın alma kararlarında etkili olmayan bir faktör olması nedeniyle, iyi bir rassal değer olabileceği ve normal dağılım sergileyeceği düşünülmüş.
(Girişten)
Kitabın Konu Başlıkları
.
Tüketici Karar Alma Modelleri
.
Rasyonalite ve Davranışsal İktisat
.
Rasyonel Karar Alma Süreçlerinden Sapmalara Yol Açan Faktörler: Kısa Yollar ve Yanlılıklar
.
İstatiksel Analizler ve Bulgular
Yorumlar