İnsanların iş hayatlarında kurdukları iletişim, onların işe karşı olan tutum ve davranışlarını etkilemektedir. İşe karşı olan pozitif tutum iş doyumunu, işe karşı olan negatif tutum ise iş duyumsuzluğunu ifade etmektedir. İş doyumu, bir çalışanın örgütte kalma sebebini belirleyen en önemli faktördür: çünkü iş doyumu çalışanın motivasyonunu diri tutan, verimliliğini ve işe bağlılık düzeyini arttıran ve onu örgüt açısından sorunsuz bir çalışan konumuna getiren bir değişkendir.
Bu kitabın amacı, hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışanların iş doyumu ve doyumsuzluğunda iletişimin etkisini ortaya koymaktır. Bu kitap, hizmet sektöründe çalışanların sahip oldukları iletişim becerilerinin iş doyumlarını ne yönde etkilediğini belirlemesi açısından önem arz etmektedir.
(Önsözden)