Yerli ve Yabancı Marka Zincir Otel İşletmelerinin  Rekabet Stratejileri ve Stratejik Yönetim Dr. Binali Kılıç  - Kitap
Yerli ve Yabancı Marka Zincir Otel İşletmelerinin

Rekabet Stratejileri ve Stratejik Yönetim

1. Baskı, 
Mayıs 2021
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
176
Barkod:
9786257667876
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
120,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Stratejik yönetim alan yazınına göre, işletmelerin rekabet üstünlüğü elde etmek ve sürdürmek için uygulayacaktan iki temel stratejik yönetim yaklaşımı bulunmaktadır. Bu yaklaşımlardan birincisi işletmelerin içinde bulunduğu endüstriyi dikkate alan "Endüstri Temelli Yaklaşım"dır. Diğeri ise, işletmenin temel yeteneklerini başlangıç noktası olarak ele alan "Kaynak Temelli Yaklaşım"dır. İşletmelerin rekabet üstünlüğü elde etmek ve rekabet üstünlüğü anlayışını sürdürmek için stratejik yönetim yaklaşımlarından birini başlangıç noktası olarak ele almaları gerekmektedir.
Küreselleşme, iletişim ve ulaşım teknolojilerinin gelişmesi, otel işletmeleri üzerinde rekabet etkisini güçlü bir şekilde göstermiştir. Ancak yerli ve yabancı marka zincir otellerin başarısında, rekabet üstünlüğü elde etmesinde ve rekabet üstünlüğü anlayışını sürdürmesinde hangi stratejik yönetim yaklaşımına öncelik verdikleri ile ilgili stratejik yönetim alan yazınında yapılan bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle çalışma da, İstanbul'daki yerli ve yabancı marka zincir otellerinin üst düzey yöneticilerin rekabet üstünlüğü anlayışında; hangi stratejik yönetim yaklaşımına daha çok kaynak ayırdıkları, hangisine daha çok öncelik verdikleri veya hangisini daha çok tercih ettikleri sorusunun yanıt aranmış.
(Önsözden)
Kitabın Konu Başlıkları
.
Stratejik Yönetim
.
Turizm Endüstrisi
.
Konaklama İşletmelerinde Rekabet Stratejileri ve Stratejik Yönetim
.
Otel İşletmelerinin Temel Yetenekleri ve Rekabet Stratejileri
.
Yerli ve Yabancı Marka Zincir Otellerde Rekabet Stratejileri ve Stratejik Yönetim Yaklaşımlarının Araştırılması
.
Araştırmanın Bulguları