Bu kitap öğretmen, anne–baba ve çocuklara yönelik olarak okulöncesi eğitimde fen–doğa ve matematik kavramlarını öğretmenlere ve anne babalara yol göstermesi amacıyla hazırlanmıştır. Kitap dört bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölüm daha çok öğretmenlere ve anne–babalara yöneliktir. İlk bölüm; okulöncesinde fen–doğa ve matematik çalışmaların önemi ve kapsamı ve bunlarla ilgili etkinlik örneklerini içermektedir. İkinci bölümde, okulöncesi eğitim programlarında rutin etkinlikler, toplanma ve temizlik, masa etkinlikleri, fen–doğa çalışmaları, dramatik oyun, müzik, oyun, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ile matematik etkinliklerinin nasıl verileceği üzerinde durulmaktadır. Üçüncü bölüm daha çok öğretmenlere yöneliktir.
Bu bölümde kavram eğitimi verilirken kullanılan yöntemlerden yapılandırılmış ve geleneksel yöntemler tanıtılmaktadır. Son bölüm ise daha çok öğretmenlere ve çocuklara yöneliktir. Bu bölümde, şekil ve sayı kavramlarıyla ilgili okuma–yazmaya hazırlık çalışma örnekleri verilmiştir. Bunlar bireysel olarak yapılabileceği gibi öğretmen ve anne–baba rehberliğinde de yapılabilmektedir.