21. yüzyıl bilgi çağının değişimci, dönüşümcü ve yenilikçi öğrenme-öğretme ortamlarını özendirdiği günümüzde, öğrencilerin gereksinimlerine uygun eğitim fırsatları günden güne değişmektedir. Kuşkusuz ki eğitimcilerden bu değişimci, dönüşümcü ve yenilikçi öğrenme-öğretme ortamlarını takip etmeleri ve kendilerini yenilemeleri beklenmektedir. Bu anlayış ve çerçeve içerisinde, “Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar” adlı kitap, 26-28 Nisan 2013 tarihleri arasında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (MAKÜSEM) ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Piyano Komisyonu tarafından sadece piyano eğitimcilerine yönelik olarak düzenlenen ve Türkiye genelinde 32 il ve KKTC’den geniş kapsamlı katılım sağlanan “Piyano Eğitimcilerinin Eğitimi” konulu seminer programının bir ürünüdür.
Kitabın birinci bölümünü “Piyano Eğitiminde Öğretim Eserleri ve Basamakları” oluşturmaktadır. “ Piyano Eğitiminde Müzikal İfade ve Yorum” olarak isimlendirilen ikinci bölümde piyano eserlerinin seslendirilmesinde müziksel cümlenin şekillenmesi, dinamiklerin (nüansların) yorumlanması ve müzikal duyarlılık konularına yer verilmiştir. Üçüncü bölümü “7-11 Yaş Grubunda Kullanılan Piyano Başlangıç Metodları ve Analizi: ABD Örneği”, dördüncü bölümü “Piyano Eğitiminde Deşifre”, beşinci bölümü “Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönemin Karakteristik Özellikleri ve Piyano Eserlerine Yansıyan Stil Farklılıkları” ve altıncı bölümü de “Pedal Kullanımı” oluşturmaktadır. Kitabın son bölümü ise “Piyano Eğitiminde Alıştırma Yapmaya Karşı İsteksizlik ve Etkili Alıştırma Yapma Alışkanlıklarının Kazandırılmasına Yönelik Öneriler” konusuna ayrılmıştır.