(b) İlkçağ Siyaset Teorisi ve İlkçağ Siyaset Felsefesi
7
(c) Siyaset Teorisinin Doğduğu Yer: Otarşik İlkçağ Polisi
10
§ 1. DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ: ÖZGÜR AKIL
19
Nomos ve Phusis Arasındaki Karşıtlık
41
(b) Phusis’in Destekçileri
43
(ç) Yazılı Olmayan Nomoi
58
(a) Antik Yunan’da Retorik
63
Homeros’ta Paideia ve Aretē
63
Retoriğin Eleştirisi: Sokrates ve Platon
73
Aristoteles ve Retorik
77
(b) Antik Roma’da Retorik
80
§ 4. DEMAGOJİK RETORİK: THUKYDİDES VE PELOPONNESOS SAVAŞLARI
89
(b) Peloponnesos Savaşının Tarihçesi
91
(c) Retorik ve İnsan Doğası
93
(d) Demagog ve Devlet Adamı
103
§ 5. İDEAL BİREY: FİLOZOF VE BİLGE
107
(a) Felsefi Söyleme Karşı Felsefe
108
(b) Bir Yaşam Şekli Olarak Felsefe
110
Ölüm ve Musibetler Üzerinde Önceden Düşünmek
128
Mevcut Ana Odaklanmak
129
Hypomnemata Olarak Yazmak
131
(f) Aşkın Bir Varoluşa Yönelik Bireysel Deneyim
135
(g) İlkçağın Çöküşünden Sonra Felsefenin Dönüşümü
139
Manastırcılıkta Tinsel Pratiklerin Benimsenmesi
141
Teolojinin ve Doğa Bilimlerinin Hizmetçisi Olarak Felsefi Söylem
142
§ 6. SİYASAL REJİM: PLATON’UN SİYASET FELSEFESİ
143
(a) Yaşamı – Siyasetten Felsefeye
143
(b) Siyaset Felsefesinin Üçlü Görevi
145
(c) Devlet’te Adalet Arayışı
146
(ç) En İyi Siyasal Düzen
150
(d) Filozof–Hükümdarların Yönetimi
152
(f) Platon’un Başarısı
161
§ 7. SİYASAL REJİM: ARİSTOTELES VE POLİTİKA
165
(a) Biyografi ve Tarih
165
(d) Politika, Kitap I
173
Kent Nasıl Ortaya Çıkar?
175
Erkek, Politik Hayvan
178
(e) Politika, Kitap II
188
Bir Kent Ne Tür Bir Ortaklıktır?
188
Mevcut Kentler: Sparta, Girit, Kartaca
190
(f) Politika, Kitap III
191
İyi Yurttaş ve İyi Erkek
193
Kimin Hükmetmesi Gerekir?
195
(g) Politika, Kitap IV
200
Cumhuriyet: En İyi Pratik Rejim
200
(ğ) Politika, Kitap V
204
Zenginler ve Fakirler Arasındaki Çatışma
204
Rejimler Nasıl Muhafaza Edilir?
206
Tiranlık ve Tiranların Yöntemleri Hakkında Uyarılar
209
(h) Politika, Kitap VI
212
Demokrasinin Çeşitleri
212
En İyi Demokrasi Türü
212
Bir Demokraside Servetin Rolü
214
(ı) Politika, Kitap VII
214
En İyi Rejim ve En İyi Erkek
214
En İyi Kentin Nitelikleri
215
(i) Politika, Kitap VIII
219
§ 8. ADALET: HOMEROS VE HESİODOS
221
§ 9. ADALET: PLATON’UN ADALET TEORİSİ
227
(a) Aretē Olarak ve Siyasal Düzen Olarak Adalet ve Adaletin Temeli Olarak Nomos ve Phusis
227
(b) Toplumun Temeli Olarak Phusis ve Adaletin Kentteki ve Bireydeki Yeri
231
(c) Aşılama (Kültürel Saflaştırma) ve Zorlama; Rejimlerin Türleri
237
(ç) Platon’un Ruh Teorisi, Aretē ve Adalet Hakkındaki Diğer Fikirler: Bir Karşılaştırma
240
§ 10. ADALET: ARİSTOTELES’İN ADALET TEORİSİ
249
(a) Tam Adalet ve Kısmi Adalet Ayrımı; Karşılıklılık
249
(ç) Phusis İtibarıyla Adil Olan ve Nomos İtibarıyla Adil Olan
262
(d) Özgür ve Göreceli Olarak Birbirine Eşit Erkekler
267
§ 11. CUMHURİYET: CICERO VE KARMA ANAYASA
273
(a) Roma Karma Anayasası
274
(b) Cumhuriyetçi Değerler
280
§ 12. HUKUK: ROMA HUKUKBİLİMİ
285
(a) Roma Soyluluğu ve Roma Polisinin Genişlemesi
287
(b) Roma Hukukunun Eşsiz Kurumları
289
(c) Hukuksal Akıl Yürütme
300
(ç) Jüstinyen ve Corpus Iuris Civilis
325
(d) Batı Roma İmparatorluğu’nun Çöküşünden Sonra Avrupa’da Hukukun Gerilemesi
327
(e) İlkçağdan Sonra Avrupa Hukuk Kültürünün Gelişimi
328
§ 13. HUKUK: DOĞAL HUKUK TEORİSİ
337
§ 14. YURTTAŞLIK, ÖZGÜRLÜK VE EŞİTLİK
409
(a) Antik Atina’da Yurttaşlık, Özgürlük ve Eşitlik
409
(b) Antik Roma’da Yurttaşlık, Özgürlük ve Eşitlik
424
Yurttaşlık ve Yabancılık
424
§ 15. ULUSLARARASI SİYASET: CICERO VE ULUSLARARASI TÖRELER
443
(a) Savaşta Ahlaksal Kısıtlamalar
445
(a) Hegemonik Liderliğin Etiği
448