Yazarın bilimsel bir duyarlıkla hazırladığı "Örnek Eğitim Durumlarıyla Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi" adlı çalışmasının birinci bölümünde; Türkçe ve edebiyat öğretiminin amaçları ve önemi, eğitim ortamlarının yapılandırılmasında göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler belirlenmiş, ikinci bölümünde ise "verimli bir Türkçe ve edebiyat öğretimi için neler yapılması gerekir?" sorusuna, inceleme ve araştırma çalışmalarıyla yanıt aranmıştır.
Dil ve edebiyat öğretimi, bilgiden çok beceri kazandırmayı amaçlayan bir öğretimdir. Öğrencilerin, anlama ve anlatma becerileri uygulamalarla; yaparak, yaşayarak gelişir. Çalışmada, edebiyat metinlerinin kılavuzluğunda, Türkçe ve edebiyat öğretiminin bu temel anlayışını somutlayan 'eğitim durumları' örnekleri verilmiştir.
(Önsözden)