Bruner bu eserinde şöyle diyor: "..İster bilginin sınırında olsun, ister ilköğretim 3. sınıfta entelektüel etkinlik, her yerde aynıdır. Masasında ve laboratuvarında biliminsanı her ne yapıyorsa, böyle bir etkinlikle uğraşan kişinin benzer bir düzen içinde çalışması gerekir. Bu şekilde uğraşılan disiplin ilgili doğru anlayışa ulaştırabilir. Biliminsanı ile okul çocuğunun etkinliği arasındaki farklılık etkinliğin türünde olmayıp derecesindedir". Bruner, burada öğretim programlarının çocukların sezgilerini erken yaşlarda geliştirecek şekilde tasarlanması gerektiğini ikna edici bir şekilde savunmaktadır. Önsözde düşünce hayatının gelişiminde en fazla etkili olan üç biliminsanın Jean Piaget, Noam Chomsky ve Claude Levi–Strauss olduğunu da ifade etmektedir. Bu kitap, eğitim sürecinin hedefleri ve yöntemleri konusunda eğitimcilere bir kaynak olmaya devam edecektir.