Eğitimde alternatif bir öğrenme biçimi olan drama son yıllarda ülkemizde oldukça sık olarak tanınmaya ve uygulanmaya başlanmıştır. Bu alternatif öğrenme biçimi aynı zamanda okul öncesi eğitimde de yaygın bir şekilde uygulanmaktadır. Drama çalışmalarında çocuklara problem çözmeye yönelik ortamlar oluşturulmakta ve yeni deneyim fırsatları sunulmaktadır.
Çocuklar en iyi şekilde yaşayarak, oynayarak öğrenmektedirler. Oyun çocuğa yaşamı anlatmakta ve kişiliğinin temellerini oluşturmasına yardımcı olmaktadır. İşte bu noktada çağdaş bir öğretim yöntemi olan drama, okul öncesi çocuklarına matematik kavramlarını öğretmede iyi bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle okul öncesi öğretmenlerine rehber olarak hazırlanan bu kitap, sadece okul öncesi ile ilgilenenlere değil, drama ile ilgilenen herkesin yararlanabileceği bir uygulama kitabıdır ve özellikle okul öncesi eğitimde drama alanında eksikliği hissedilen uygulama ürünlerine örnek olarak bu alana önemli bir katkı sağlayacaktır.