İnovasyon, işletmelerin rekabet güçlerini artırmakla birlikte ülkelerin kalkınmasında ve ekonomik anlamda daha güçlü hale gelmesinde, bireysel ve toplumsal ihtiyaçların daha iyi bir düzeyde karşılanmasında, istihdamın oluşturulmasında ve verimliliğin sağlanmasında da büyük bir öneme sahip olmaktadır.
Bu kılavuza göre inovasyon; "yeni veya önemli ölçüde geliştirilmiş ürünün (mal veya hizmet) veya sürecin, yeni pazarlama yönteminin veya yeni örgütsel yöntemin işletme içi uygulamalarında, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde uygulanması" olarak belirtilmiş. Belirtilen bu önemine binaen bu çalışmada inovasyon konusu farklı yönleri ile ele alınmış. Çalışmada işletmelere görüş ve önerilerde bulunulması, akademik yazma katkı yapılması, gelecek dönemlerde yapılacak akademik çalışmalar için bir alt yapı oluşturulması ve bu çalışmalara ışık tutulması amaçlanmış.
(Önsözden)