Dünyanın en köklü dillerinden olan Türkçenin yabancı-ikinci dil olarak öğretim serüveni, büyük Türk bilgini Kâşgarlı Mahmut'tan günümüze kadar kesintisiz olarak devam edegelmiş; Türkçenin modern dil öğretim yaklaşım ve yöntemleriyle öğretimi ise 90'lı yıllarda başlamış, 2010'dan sonra "Dünya Dili Türkçe" ülküsüyle hem yurt içinde hem de yurt dışında büyük bir ivme kazanmış. Güçlenen Türkiye, gelişen teknoloji ve küreselleşen dünya sayesinde Türkçenin sedası coğrafi olarak çok uzaklardaki yerlere ulaşmaya başlamış. Modern anlamda yaklaşık 30 yıllık bir geçmişe sahip olan yabancılara Türkçe öğretiminin görece yeni bir alan olması ise çözüm bekleyen birçok sorunu beraberinde getirmiş.
Bu kitapta, yabancılara Türkçe öğretiminin güncel sorunları 18 başlık altında ele alınmaya çalışılmış ve sorunların çözümü için kısa ve uzun vadede gerçekleştirilebilecek önerilerde bulunulmuş. Kitabın, yabancılara Türkçe öğretimi alanında daha önce fark edilmiş sorunların yanı sıra, alan yazında henüz net bir biçimde ifade edilmemiş sorunları dile getirmesi ve odaklanılması gereken noktalara dikkat çekmesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir. 10 yıllık saha tecrübesinin bir ürünü olan bu eserin, akademisyen, araştırmacı, öğretici, öğrenci, ders kitabı yazarı, idareci gibi yabancılara Türkçe öğretimi alanının tüm paydaşları için faydalı bir kaynak olacağına inanılmakta.