Çağımız okul öncesi eğitimin bir "öncelik" değil, bir "zorunluluk" olduğunun anlaşılmasına yol açan birçok bilimsel gelişmenin yaşandığı bir dönem olmuştur. Özellikle beyin araştırmalarının çığır açıcı bulguları doğrultusunda yaşamın erken yıllarının insan ömrünün en mucizevi yılları olduğu aynı vurguyu farklı söylemlerle yapan birçok meslektaşımızca dile getirilmiştir. İnsan yaşamındaki en çok gelişmenin kaydedildiği bu önemli yıllarda çocuklara verilecek destekleyici olanaklar ile maksimum gelişme olanağı sağlanmış olmaktadır. Buna göre erken çocukluk eğitimi çocuklara mümkün olan en üst düzeyde gelişim fırsatı sağlayıcı eğitim hizmetleri olarak ifade edilebilir.
Bu kitap 0-6 yaş çocuklarına sağlanması gereken erken çocukluk eğitimi hizmetlerini ele almaktadır. Ancak ülkemizde "erken çocukluk eğitimi" terimi yaygın olarak kullanılmadığı için Okul Öncesi Eğitimine Giriş adı kullanılmıştır. Dünyada erken çocukluk eğitiminin altın çağı yaşanıyorken dileğimiz kitabın gelecek baskılarına "Erken Çocukluk Eğitimine Giriş" adını verebileceğimiz bir değişimin ülkemizde de yaşanmasıdır. Kitabımızın içeriği ile ülkemizde erken çocukluk eğitiminin altın çağının yaşanmasına katkı sağlamasını umut ediyoruz.