Ulusal ve Uluslararası Turizm Örgütleri Dr. İsa Yayla  - Kitap

Ulusal ve Uluslararası Turizm Örgütleri

1. Baskı, 
Ocak 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
248
Barkod:
9786254276255
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
230,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Başarıya ulaşmanın en etkili yollarından biri örgütlenmedir. Tüm sektörler için önem arz eden örgütlenme konusu; kırılgan ve dinamik yapısı ile ani gelişen olaylara karşı hızlı tepki gösterme zorunluluğu nedeniyle turizm sektörü için hayati hâle gelmektedir.
Ekonomileri için kilit rol oynayan turizm sektörünü yönlendirmek ve koordine etmek üzere ülkeler; kamusal, özel ve iki alanın birleşimi olarak zikredilebilecek yarı kamusal örgütlenme modelleri geliştirmiştir. Genel amaçları turizm hareketlerini ve turizmden elde edilen geliri artırmak olan ve ülkeden ülkeye farklılık gösterebilen yarı kamusal bu yapılar; turizm ajansı, turizm otoritesi, turizm birliği vb. isimlerle teşkil edilmiştir.
Ülkelerin kamusal örgütlenmeleri incelendiğinde bazı ülkelerde turizmden sorumlu müstakil bakanlıklar kurulduğu, bazılarında ise ekonomi, çevre ve kültür gibi alanlarla birleştirildiği ve birkaç ülkede turizm alanında bakanlık kurulmadığı, farklı şekilde örgütlenme yapısı oluşturulduğu görülmektedir.
Ulusal örgütlenmelerin yanı sıra uluslararası turizme yön veren; ülkelere, turizm sektöründe yer alan mesleklere ve turistlere önerilerde bulunan ve bu kesimlerin çıkarlarını dengeli şekilde korumayı amaçlayan çeşitli uluslararası turizm örgütleri bulunmaktadır. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü, Dünya Turist Rehberleri Birlikleri Federasyonu, Uluslararası Turizm Birliği gibi çatı kuruluşlar bu tarz örgütlere örnek gösterilebilir.
Türkiye'de turizm alanında faaliyet gösteren kamusal, yarı kamusal ve sivil toplum kuruluşu tarzındaki örgütlenmelerin ve turizm sektöründe sendikalaşmanın işlendiği bu kitapta uluslararası turizm örgütleri de incelenmiştir. Sektöre ve örgütlenmesine ilgi duyan okurların yararlanabileceği kitap, 47 ülkenin turizm örgütlenmesini, dünya turizmindeki konumlarını ve Türkiye ile karşılaştırmalarını kapsamlı bir şekilde araştırarak ele alması bakımından alanında "bir ilk olma" özelliği taşımaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Turizmde Örgütlenme
.
Ulusal Turizm Örgütleri
.
Ulusal Turizm Sektöründe Sendikalaşma
.
Uluslararası Turizm Örgütleri
.
Turizm Örgütlenmesinde Ülke Örnekleri
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ 
iii
TABLOLAR 
ix
KISALTMALAR 
xi
GİRİŞ 
1
1. Bölüm
TURİZMDE ÖRGÜTLENME 
3
2. Bölüm
ULUSAL TURİZM ÖRGÜTLERİ 
5
2.1. Kültür ve Turizm Bakanlığı 
5
2.2. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı 
14
2.3. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 
17
2.4. Türkiye Turist Rehberleri Birliği 
19
2.5. Türkiye Otelciler Birliği 
21
2.6. Türkiye Otelciler Federasyonu 
23
2.7. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu 
25
2.8. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği 
27
2.9. Turizm, Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği 
28
2.10. Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı 
29
3. Bölüm
ULUSAL TURİZM SEKTÖRÜNDE SENDİKALAŞMA 
31
4. Bölüm
ULUSLARARASI TURİZM ÖRGÜTLERİ 
35
4.1. Amerikan Seyahat Danışmanları Derneği 
35
4.2. Avrupa Oteller, Restoranlar ve Kafeler Birliği 
37
4.3. Avrupa Seyahat Acentaları ve Tur Operatörleri Birlikleri 
39
4.4. Avrupa Seyahat Komisyonu 
41
4.5. Avrupa Turist Rehberleri Birlikleri Federasyonu 
44
4.6. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü 
46
4.7. Dünya Otelcilik ve Turizm Eğitimi Birliği 
49
4.8. Dünya Seyahat Acentaları Birliği 
51
4.9. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi 
52
4.10. Dünya Turist Rehberleri Birlikleri Federasyonu 
54
4.11. Turizm ve Eğlence Eğitimi ve Araştırma Birliği 
57
4.12. Uluslararası Kamp, Karavan ve Otokaravan Federasyonu 
60
4.13. Uluslararası Kongreler ve Toplantılar Birliği 
62
4.14. Uluslararası Kruvaziyer Birliği 
63
4.15. Uluslararası Otel ve Restoran Birliği 
65
4.16. Uluslararası Otel, Restoran ve Kurumsal Eğitim Konseyi 
67
4.17. Uluslararası Seyahat Acentaları Birlikleri Federasyonu 
68
4.18. Uluslararası Skal Birliği 
70
4.19. Uluslararası Sosyal Turizm Örgütü 
71
4.20. Uluslararası Turizm Birliği 
73
4.21. Uluslararası Turizm Gazetecileri ve Yazarları Federasyonu 
75
5. Bölüm
TURİZM ÖRGÜTLENMESİNDE ÜLKE ÖRNEKLERİ 
79
5.1. Almanya Federal Cumhuriyeti 
79
5.2. Amerika Birleşik Devletleri 
83
5.3. Arnavutluk Cumhuriyeti 
86
5.4. Avusturya Cumhuriyeti 
88
5.5. Azerbaycan Cumhuriyeti 
91
5.6. Bahreyn Krallığı 
93
5.7. Belarus Cumhuriyeti 
94
5.8. Belçika Krallığı 
96
5.9. Birleşik Arap Emirlikleri 
97
5.10. Bosna Hersek 
99
5.11. Bulgaristan Cumhuriyeti 
101
5.12. Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı 
103
5.13. Çin Halk Cumhuriyeti 
106
5.14. Danimarka Krallığı 
108
5.15. Finlandiya Cumhuriyeti 
110
5.16. Fransa Cumhuriyeti 
112
5.17. Hırvatistan Cumhuriyeti 
114
5.18. Hindistan Cumhuriyeti 
116
5.19. Hollanda Krallığı 
118
5.20. Hong Kong 
120
5.21. İran İslam Cumhuriyeti 
123
5.22. İspanya Krallığı 
125
5.23. İsrail Devleti 
128
5.24. İsveç Krallığı 
130
5.25. İsviçre Konfederasyonu 
132
5.26. İtalya Cumhuriyeti 
135
5.27. Japonya 
138
5.28. Karadağ 
140
5.29. Katar Devleti 
142
5.30. Kırgız Cumhuriyeti 
143
5.31. Kore Cumhuriyeti (Güney Kore) 
145
5.32. Kosova Cumhuriyeti 
147
5.33. Kuveyt Devleti 
150
5.34. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti 
151
5.35. Kuzey Makedonya Cumhuriyeti 
153
5.36. Malezya 
155
5.37. Moldova Cumhuriyeti 
158
5.38. Özbekistan Cumhuriyeti 
160
5.39. Polonya Cumhuriyeti 
163
5.40. Portekiz Cumhuriyeti 
166
5.41. Romanya 
169
5.42. Rusya Federasyonu 
171
5.43. Sırbistan Cumhuriyeti 
173
5.44. Tacikistan Cumhuriyeti 
176
5.45. Tayvan (Çin Cumhuriyeti) 
178
5.46. Ukrayna 
181
5.47. Yunanistan Cumhuriyeti 
184
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME 
189
EKLER 
193
Ek–1: Ülkelere Göre Turizmden Sorumlu Kamu Kurum ve Kuruluşları 
193
Ek–2: Türkiye’de Turizmden Sorumlu Bakanlar Listesi 
195
Ek–3: Türkiye’de Turizmden Sorumlu Bakanlıkların Bürokratları Listesi 
203
KAYNAKÇA 
217