Eğitim kurumlarında kaliteyi sürekli hâle getirmenin yollarından birisi de şüphesiz öğrenen örgüt modelinin tesis edilmesidir. Örgütsel öğrenmenin esası, örgütün kendisini geliştireceği işlemler üretmek için tüm üyelerinin zihinsel kapasitelerini kullanmasına yardımcı olmaktır. Öğrenen örgüt; sürekli öğrenme fırsatları oluşturma, diyalog, iş birliği ve takım halinde öğrenmeyi teşvik etme, çalışanları ortak bir vizyona yönlendirme ve örgütü çevresiyle bütünleştirme çabasıdır.
Öğrenen Okul adlı eser, bu çabanın nasıl sistematize edileceğini tartışarak, okul paydaşlarının örgütsel öğrenmedeki rollerini ortaya koymaya çalışmaktadır.
Öğrenen Okul, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve eğitim bilimlerinde çalışmalar yürüten akademisyen ve akademisyen adaylarına yararlı olacaktır.