Birinci Bölüm HAKSIZ REKABETE İLİŞKİN DÜZENLEMELER KAPSAMINDA DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI SATIŞ YÖNTEMLERİ VE DAVRANIŞLAR
I. HAKSIZ REKABET KAVRAMI
II. HAKSIZ REKABETİN TEMEL İLKESİ
III. DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI REKLAMLAR ve DAVRANIŞLAR
A. Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlara İlişkin AB Mevzuatı
1. 2005/29 Sayılı AB Haksız Ticari Uygulamalar Direktifi
2. 2005/29 Sayılı Direktif İle Haksız Olduğu Kabul Edilen Spesifik Ticari Uygulamalar
B. Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlar ve İnternet Reklamları
1. Haksız Ticari Uygulamalar
2. Reklam Kurulu’nun Görev ve Yetkisi
C. İstenmeyen Elektronik İletiler
2. ABD Hukuku - DMCA (“Digital Millenium Copyright Act)
3. İstenmeyen Elektronik İletilerin Türk Hukukundaki Yeri
D. Dürüstlük Kuralına Aykırı Satış Yöntemleri ve Davranışlar
1. Genel İtibariyle Yanıltıcı ve Aldatıcı Beyanlar
2. Tanınmışlıktan Yararlanmak ve Karşılaştırmalı Reklamlar
3. Meta-Tagging - Anahtar Kelime Seçimi
4. İnternette Embed Verilmesi Yoluyla Sunum
5. Dürüstlük Kuralına Aykırı ve Saldırgan Satış Yöntemleri
IV. DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI “YÖNLENDİRME” VE İŞ ÜRÜNLERİNDEN YETKİSİZ YARARLANILMASI
A. Sözleşmeyi İhlale veya Sona Erdirmeye Yöneltmek Yoluyla Haksız Rekabet
1. Müşterileri Kurulu Sözleşmelere Aykırı Davranmaya Yöneltmek
2. İşçiler ve Yardımcı Kişilere Yarar Sağlamak Yoluyla Haksız Rekabet
B. Başkalarının İş Ürünlerinden Yetkisiz Yararlanma
C. İş Ürünlerinden Yetkisiz Yararlanma Kapsamında Dürüstlük Kuralını Bozucu Özel Yöntemler
2. Teknoloji Hırsızlığı (Korsan)
3. Kıyaslama (Benchmarking)
İkinci Bölüm İNTERNETTE YAYINLANAN İÇERİK BAKIMINDAN DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRILIK
I. İNTERNETTE YAYINLANAN İÇERİĞİN TÜRÜ BAKIMINDAN HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİ
A. İnternet Sitesi ve Unsurlarının, Yöneldiği Haklar Bakımından Değerlendirilmesi
B. İnternette Haksız Rekabetin Kişisel Tedbirler İle Önlenmesi Kapsamında Teknik Yöntemler ve Alternatif Arayışlar
1. Haksız Rekabetin Kişisel Tedbirler İle Önlenmesi Adına Dijital Hak Yönetimi (“DRM”) Sistemi
2. Teknolojik Koruma Kapsamında Alternatif Arayışlar
3. Adil Kullanım Doktrini (Fair Use Doktrin)
II. ALAN ADI İHLALİ YOLUYLA DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI DAVRANIŞLAR
A. Bir Alan Adının Başkasının Marka, Ticaret Unvanı, İşletme Adı Gibi Korunan Bir Hakkını İhlal Etmesi
B. Alan Adı İşgali ve Alan Adı Ticareti
C. Tanınmış Markanın Alan Adı Olarak Kullanımı
D. İnternet Alan Adlarının Tahsisi ve İdari Sistemi
2. Türkiye’de Alan Adlarının Tahsisi ve Yönetimi
Üçüncü Bölüm HAKSIZ REKABETTEN DOĞAN HUKUKİ SORUMLULUK
I. DAVA YOLLARI VE TALEPLERİN ÇEŞİTLİLİĞİ
B. Haksız Rekabetin Men’i Davası
C. Haksız Rekabetin Sonucu Olan Maddi Durumun Ortadan Kaldırılması Davası
2. Manevi Tazminat Davası
A. TTK’da Düzenlenen İhtiyati Tedbir Halleri
B. Usul Hukuku Yönünden İhtiyati Tedbirin Şartları
C. İhtiyati Tedbir Türü Olarak Delillerin Tespiti
D. Durum ve Şartların Değişmesi Nedeniyle İhtiyati Tedbir Kararlarının Değiştirilmesi ve Kaldırılması
E. Teminat Göstermek Suretiyle İhtiyati Tedbirin Değiştirilmesi veya Kaldırılmasını Talep Hakkı
F. Tedbire Muhalefetin Sonuçları
III. HAKSIZ REKABET DAVASININ TARAFLARI
3. Meslek Birlikleri ve Kuruluşlar
a. Adam Çalıştıranın Sorumluluğu
b. Haksız Rekabetin İletişim Araçlarıyla İşlenmesi Halinde Sorumluluk
C. Hükmün Üçüncü Şahıslara Etkisi
IV. BASIN, YAYIN, İLETİŞİM VE BİLİŞİM KURULUŞLARININ SORUMLULUĞU