Teknolojinin hızla geliştiği 21. yüzyılda, bilim ve teknolojinin son tekniği olan nano teknoloji tıp ve mühendislik alanlarında yoğun olarak kullanılmaktadır. İnsanoğlu, bilimin ve teknolojinin ürünlerini kullanarak yaşamını kolaylaştırmakta, karşılaştığı sorunlarla daha kolay baş edebilme yollarını bilimsel yöntemleri kullanarak çözebilmektedir.
Fen–teknoloji ve doğa bilimleri eğitimi, bireylerin Fen Teknoloji ve Toplum (FTT) okuryazarlığı bilincini artırmakla kalmaz; aynı zamanda yaşadığı evreni, doğal çevresini dünyayı sevmesini ve korumasını da öğretir. Enerji kaynaklarının doğru kullanımı, küresel ısınmanın neden ve sonuçlarının öğrenilmesi de ancak Fen Bilimleri eğitimi ile olanaklıdır.
Bu kitapta; okul öncesi eğitim ve ilköğretimin evrelerinde uygulanan temel öğretim paradigmalarının yanında, öğrencilerin yaparak–yaşayarak Fen öğrenmeleri ile ilgili, öğrencilerin kendi kendine kolayca uygulayabilecekleri bir çok etkinlik bulunmaktadır. Ayrıca öğrenciler Fen ve Doğa Bilimleri konularında; farkındalık, keşfederek öğrenme, yapısalcı öğrenme, bilimsel problem çözme gibi süreçleri analitik yaklaşımlarla kavrayarak olumlu tutum ve davranışlar kazanırlar.
Bu kitap, Meslek Yüksek okullarının Çocuk Gelişimi, Eğitim Fakültelerinin; Okul Öncesi Eğitim, Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği gibi bölüm öğrenci ve öğretim elemanları ile; ilköğretim öğretmenlerine yararlı olacak kaynak bir çalışmadır.