"Her yerde bilişim (ubiquitous computing)" teknolojilerinin günlük hayatta yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanması, teknolojiler ve olanaklar dahilinde işletmelerin ve tüketicilerin karşılıklı etkileşimlerini dönüştürmeyi gerekli kılmaktadır. Söz konusu dönüşümler eş zamanlı olarak tüketicilere bir dizi değerler sunabilmeyi ve kolaylıklar sağlamayı gerektirmektedir. Dolayısıyla kaydedilen gelişmelerin pazarlamayı etkilemesi beklenirken, pazarlamanın da bu dönüşüm perspektifiyle yeniden ele alınması kaçınılmaz hale gelmektedir. Tüketicilere yönelik daha çok değer sunmayı amaçlayan pazarlamanın bu bağlamda tüketiciler üzerinde bazı etkiler oluşturabileceği öngörülebilir. Bu çerçevede işletmeler açısından bakıldığında dikkate alınması gereken konuların doğru bir şekilde anlaşılması önem arz etmektedir.
Bu eserin, teorik açıdan güncel ticaret ve pazarlama çabalarının neleri ihtiva ettiğini ve nelerin dikkate alınması gerektiğini göstermesi açısından fayda sunması beklenmektedir.