Günümüz pazarlama koşullarında hızla artan rekabet karşısında işletmeler fark yaratıcı noktalar bulmak zorundadırlar. Bunlardan bir tanesi hizmette farklılaşma stratejisidir. Bu stratejiyi başarılı bir şekilde sürdürebilmek için hizmet pazarlaması karmasının en uygun bir biçimde ele alınması ve optimizasyonunun sağlanması gerekmektedir. Hizmet pazarlaması karması ile beraber kullanılabilecek diğer stratejilerin de uyumlu bir biçimde organize edilmeleri gerekmektedir.
Çalışmanın birinci bölümünde, hizmet pazarlamasının gelişimi anlatılmıştır. İkinci bölümde, hizmet pazarlamasında kullanılan pazarlama karması elemanları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Üçüncü bölümde, hizmet pazarlamasında kullanılabilecek pazarlama stratejileri ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise, bir sağlık hizmeti kuruluşunda pazarlama karması örneğine yer verilmiş.
(Tanıtım Bülteninden)