Bu eser, hem öğretmen adaylarının hem de öğretmenlerin sınıfta etkili bir teknoloji entegrasyonunu nasıl sağlayacaklarına ilişkin deneyim ve tecrübelerinin geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Bu eserin eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme", "Bilgisayar II" ve "Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi" dersleri için bir ders kitabı, öğretmenlerin etkili öğretim yapmalarına yardımcı olan bir kılavuz kitap ve çoklu ortam tasarımı ile ilgilenenlere bir referans kitabı olarak kullanılabileceğini düşünüyoruz.
Amacın gerçekleşmesi için her bölümde çok sayıda etkinlik ve uygulamaya yer verilmiştir. İlk bölüm, etkili tasarımda dikkate alınacak noktaları diğer bölümler ise çeşitli disiplin alanlarının öğretimine etkili entegrasyonun nasıl sağlanacağına ilişkin kuramsal esaslar ve örnek uygulamalar içermektedir. Bu eserin ayrıca öğretim amaçlı yazılım geliştirmede dikkate alınacak noktalara ışık tutacağını düşünüyoruz.