Müzik eğitiminde temel çalgı olarak kabul edilen ve teoriden uygulamaya değin her boyutta müziğin belkemiği sayılan piyano; genelden özengene, özengenden mesleki müzik eğitimine kadar pek çok boyutta (solo, eşlik, armoni, kontrpuan, işitme eğitimi ve kompozisyon vb.) müziğin içselleştirilmesinde önemli görevler üstlenmektedir.
Diğer yandan, piyano öğretiminde; geleneksel müzik kültürümüzün unutulmaksızın gelecek kuşaklara aktarılmasına katkı sağlayacak farklı boyutlarıyla, Çoksesli Türk Müziğine yönelik çalışmaların yapılması, okul müzik eğitimi açısından ayrı bir anlam taşımaktadır. Bu süreçte makamsal müziklerimizin piyano ile seslendirilmesinde ses sistemi (tampere) ile ilgili çıkabilecek sorunlar, besteci tarafından toleranslı yaklaşımlar sergilenerek bertaraf edilebilmektedir.
Bu anlayıştan hareketle; M. Serkan Umuzdaş tarafından belli teknik ve müzikal düzeye ulaşmış öğrencilere yönelik olarak hazırlanmış olan “Makamsal Piyano Parçaları” isimli kitapta; eğitim müziği ekseninde en çok kullanılan makamlarda (Kürdi, hüseyni, hicaz, segah vb.) farklı şarkı formlarında besteler yer almaktadır.
Gerek müzikal, gerekse teknik anlamda dörtlü armoni ağırlıklı olarak bestelenen çalışmalar, piyano eğitiminde kullanılabilecek nitelikte çalışmalar olup; aynı zamanda piyano repertuvarına da katkı sağlayacaktır.