Bu kitap, ağır akademik dilden uzak, başta bilgi ve belge uzmanları olmak üzere, pazarlamayla ilgilenenlere yönelik olarak hazırlanmış pratik bilgiler ve örnekler içeren rehber bir kaynaktır.
Gelişen bilgi teknolojileri sayesinde araştırmacılar, akademisyenler, öğrenciler ve meraklılar kütüphanelerin sunduğu hizmetlerden yararlanmak için artık kütüphaneye gelmek zorunda değiller. Bilgi teknolojileri, onları kütüphane kullanma alışkanlığından uzaklaştırıyor, çoğu zaman onlar için düzenlenen etkinliklere ve eğitimlere gelmiyorlar. Hatta bazı durumlarda bu kaynakları sağlayanın kütüphane olduğundan bile habersiz olabiliyorlar. Bilgi hizmeti ve kaynaklarının tanıtılması ve kullandırılması, yani teknik anlamıyla bilgi hizmetlerinin pazarlanması gerekiyor. Peki bunu bilgi ve belge uzmanları nasıl yapacak? Mutlaka her kütüphanenin bu konuda kendi yöntemleri, deneyimleri vardır ama bunu bir de uzmanından öğrenmekte yarar var. Bu kitabın yazarı Zuzana Helinsky pazarlama konusunda uzman bir bilgi ve belge uzmanıdır ve bu konuda uluslararası seminerler vermekte, bilgi merkezlerine danışmanlık yapmaktadır.