Genel anlamda bir organizasyonun üst kademe yöneticilerince belirlenen stratejik planların alt kademedeki personele iletilmesi ve personelin faaliyetlerinin planlanması, kararlaştırılması, denetlenmesi ve koordine edilmesi taktiksel ya da orta kademe yöneticilik olarak adlandırılmaktadır. Alt ve üst kademedeki personel arasında bir tür iletişim (ara yönetici) görevini üstlenen taktiksel yöneticilerin sergilemiş oldukları yöneticilik faaliyetleri, organizasyonun belirlenen hedeflere ulaşması bakımından hayati bir öneme sahiptir.
Bu kitap, güvenlik sektöründe faaliyet gösteren kurumlardaki yöneticilerin önemli bir kısmını oluşturan taktiksel yöneticilerin sahip olması gereken planlama, karar verme, insan kaynakları yönetimi ve performans değerlendirme gibi temel yönetim fonksiyonlarının yanında bilgi yönetimi, personelin güçlendirilmesi ve iş güvenliğinin sağlanması gibi günümüz yönetim alanında önemi gitgide artan konuları içermektedir. Toplam 16 bölümden oluşan ve alanında uzman ve akademik birikime sahip yazarlar tarafından hazırlanan bu kitap, güvenlik sektörüne özgü taktiksel yönetim uygulamalarını sadece teorik olarak değil aynı zamanda pratikte nasıl uygulanması gerektiğine yönelik örnekler ve öneriler getirmesi bakımından bu alana önemli bir katkı sağlayacaktır.