1. Bölüm: BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNDE DÖNÜŞÜMLER
19
Geleneksel Bilimsel Paradigmanın (Pozitivist/Akılcı Paradigmanın) Resmi
21
Yorumlamacı/Oluşturmacı Paradigmanın Resmi
24
Sosyal Bilimlerde Paradigmatik Dönüşüm
26
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
30
2. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL ARAŞTIRMA GELENEĞİ İÇİNDEKİ YERİ
31
Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri
33
Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri
36
Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
45
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
60
3. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
61
Nitel Araştırma Desenlerinin Karşılaştırılması
71
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
74
4. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
75
Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları
77
Nitel Araştırma Soruları
84
Nitel Araştırmada Çeşitleme
87
Nitel Araştırmacının Davranışına İlişkin Bazı İlkeler
88
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
92
5. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMADA ETİK
93
Bilimsel Araştırmada Etik İlkelere İhtiyaç Duyulmasının Nedenleri
97
Pozitivist ve Yorumlamacı Paradigmalarda Etik: “Denek”ten “Katılımcı”ya
100
Etik Türleri ve Süreçleri
101
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
107
6. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMADA ÖRNEKLEM
109
Bilimsel Araştırma ve Örneklem Seçimi
111
Olasılık Temelli Örnekleme Yöntemleri
113
Amaçlı Örnekleme Yöntemleri
116
Örneklem Büyüklüğü Ne Olmalı?
122
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
124
Görüşmenin Temel Özellikleri
127
Görüşme Formunun Hazırlanması
134
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
152
8. Bölüm: ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ
153
Odak Grup Görüşmesinin Temel Özellikleri
155
Tarihsel Bir Bakışla Odak Grup Görüşmesi
157
Odak Grup Görüşmesi Süreci
158
Odak Grup Görüşmesinin Güçlü ve Zayıf Yönleri
165
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
169
Gözlemin Temel Özellikleri
173
Gözlem Formunun Hazırlanması
178
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
186
10. Bölüm: DOKÜMAN İNCELEMESİ
187
Doküman İncelemesinin Temel Özellikleri
189
Doküman İncelemesinin Aşamaları
194
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
202
11. Bölüm: MECAZLAR YOLUYLA NİTEL VERİ TOPLAMA
203
Mecaz: Tanım ve İçerik
207
Mecaz, Bilim ve Araştırma
209
Mecazların Nitel Veri Toplamada Kullanılması
210
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
217
12. Bölüm: İNTERNET YOLUYLA NİTEL ARAŞTIRMA
219
Teknoloji ve Nitel Araştırma
222
Nitel Araştırmada İnternetin Yeri
223
İnternet Üzerinden Nitel Araştırma Yöntemleri
228
İnternet Araştırmalarında Dikkate Alınması Gereken Konular
233
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
236
13. Bölüm: NİTEL VERİ ANALİZİ
237
Desenlere Bağlı Nitel Veri Analiz Yöntemleri
260
Nitel Verilerin Sayısal Analizi
266
Nitel Veri Analizinde Bilgisayarın Kullanılması
273
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
276
14. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMADA GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK
279
Nitel Araştırmada Geçerlik
281
Nitel Araştırmada Güvenirlik
284
Geçerliği ve Güvenirliği Sağlamak Amacıyla Kullanılan Stratejiler
289
Geçerlik, Güvenirlik ve Bilimsellik
296
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
298
15. Bölüm: DURUM (ÖRNEK OLAY) ÇALIŞMASI
299
Durum Çalışmasının Bir Araştırma Yöntemi Olarak Gelişmesi
302
Durum Çalışmasının Plânlanması
304
Durum Çalışmasında Geçerlik, Güvenirlik ve Genelleme
311
Durum Çalışması Desenleri
312
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
315
16. Bölüm: EYLEM ARAŞTIRMASI
317
Eylem Araştırması Türleri
319
Eylem Araştırması Süreci
321
Eylem Araştırmasının Öğretimde Kullanılması
328
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
329
17. Bölüm: KARMA YÖNTEM ARAŞTIRMALARI
331
Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri
334
Karma Yöntem Araştırma Desenleri
338
Karma Yöntem Araştırma Süreci
342
Karma Yöntem Araştırmalarının Geleceği
345
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
347
18. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMA SONUÇLARININ BİLİME VE UYGULAMAYA KATKISI
349
Nitel Araştırma Sonuçlarının Bilimsel Alanyazına Katkısı
351
Nitel Araştırma Sonuçlarının Uygulamada Kullanılması
354
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
360
19. Bölüm: NİTEL ARAŞTIRMALARDA SIK RASTLANAN HATALAR
361
Araştırma Probleminin Tanımıyla İlgili Hatalar
363
Araştırma Deseniyle İlgili Hatalar
364
Örneklemle İlgili Hatalar
367
Veri Toplamayla İlgili Hatalar
368
Veri Analiziyle İlgili Hatalar
370
Sonuçların Yorumlanması ile İlgili Hatalar
373
Geçerlik ve Güvenirlikle İlgili Hatalar
376
Tartışma Soruları ve Etkinlikler
378
Ek 1: Öğretmen Performansının Değerlendirilmesi Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Kullanılan Öğretmen Görüşme Formu
381
Ek 2: Öğrenme Süreçleri Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Kullanılan Öğretmen ve Öğrenci Görüşme Formları
385
Ek 3: Öğretmenlerde Program Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Bir Araştırmada Kullanılan Görüşme Formu
389
Ek 4: Öğrenme Süreçleri Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Kullanılan Gözlem Formu
393
Ek 5: Öğrenme Süreçleri Konusunda Yapılan Bir Araştırmada Görüşme, Gözlem ve Doküman Verisi Analiz Örnekleri
395
Ek 6: Öğretmenlerde Program Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Bir Araştırmada Elde Edilen Görüşme Verilerinden Bir Kesit
397
Ek 7: Bir Nitel Araştırmada Bulunması Gereken Özellikler
403
Ek 8: Nitel Araştırma Yöntemlerinin Kullanıldığı Araştırmalardan Bazı Örnekler
407
Ek 9: Nitel ve Nicel Yöntemlerin Birlikte Kullanıldığı Araştırmalardan Bazı Örnekler
417