Globalleşme ve küreselleşme süreci de dikkate alınarak gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin birçoğunda olduğu gibi, ülkemizde de, eğitim sisteminin yapısını yeniden sorgulama ihtiyacı doğmuştur. Yapılan tartışmalar neticesinde eğitim sistemlerinde yönetim erkinin nerede ve nasıl kullanılması gerektiğinin sorgulanması kaçınılmaz bir sonuç olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim sistemlerinde bir yandan yönetim erkinin nasıl kullanılacağı sorgulanırken, diğer yandan da sistem geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Bu çalışmalarda ele alınan temel kavramların bütün kesimlerce aynı şekilde algılanması da büyük önem arz etmektedir.
Bu kitapla, eğitim sistemindeki değişim sürecinin hareketliliği de dikkate alınarak, gerekli güncellemelerle daha sade ve akıcı bir üslup kullanılarak, üniversitelerin eğitim fakültelerinde okutulan "Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi" dersinin kuram-uygulama ilişkisi sorgulanmış ve
bu ders için YÖK'ün belirlediği içeriğe uygun olarak Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı ve bu yapı içerisinde okulların nasıl yönetildiği irdelenirken, okul yönetiminde teori-uygulama ilişkisi birarada sunulmaya çalışılmıştır.