Reklâmcılık, haber veya dil gibi tek bir tema ancak bu çeşitli konuyu oluşturan diğer tüm temalarla ilişkilendirildiği veya farklılaştığı zaman iletişim örneği olarak anlaşılabilir. O zaman dizi kitapların birbirleriyle yakından ilintili iki temel hedefi var: ilki, iletişimi kuramlar yardımıyla açıklamaya çalışan çağdaş araştırmaların en önemli sonuçlarını okurlara sunmak. İkincisi, okuru günlük iletişim yaşamlarına doğrudan uygulayabilecekleri uygun çalışma ve araştırma yöntemleriyle donatmak.
Okurlar bu kitaplardan yararlanarak daha iyi yazılar yazabiliyor, daha iyi projeler geliştirip sınavlarını verebiliyorlarsa beni çok bahtiyar edecektir; ama iletişimin toplumsal yaşamımızı nasıl biçimlendirip bilgilendirdiğine, sanayi toplumunu nasıl meydana getirip yarattığına dair yeni bir iç görü de kazanırlarsa çok hoşuma gider. İletişim parçalara ayrılması gerektiğinde çok sıklıkla sorgusuz sualsiz kanıksanmaktadır.