Bu çalışmanın iki amacı bulunmaktadır. İlk olarak Türkiye'de ilkokul öğretmenlerinin istihdam kurumlarının değişimini "kamu politikası yapımı" ve "kurumsal değişim" kuramlarından siyasal-koalisyon yaklaşımıyla incelemektir.
İkinci olarak, Türkiye'de ilkokul öğretmenlerinin istihdam kurumlarının değişimini gösteren yasaların oylama sürecinde yer alan tarafların söz konusu yasaların yasalaşmasına etkilerini araştırmaktır. Çalışmamızın araştırma sorusu çalışmanın amacına paralel olarak şöyle oluşturulmuştur: "Türkiye'de ilkokul öğretmenlerinin istihdam kurumlan neden ve nasıl değişti? Değişim sonucu ortaya çıkan yeni düzenlemelerin oylama sürecinde hangi taraflar yer aldı ve yer alan taraflar, söz konusu düzenlemelerin yapılmasında ne kadar etkili oldu?" şeklinde belirlenmiştir.