Sosyal bilgilerin içeriği ve konu alanlarının ne olması gerektiği ile ilgili tartışmalar dünyada ve Türkiye'de uzun yıllardır sürmektedir. Bu tartışmalara karşın, sosyal bilgiler eğitiminde yapılandırmacılık esaslarına dayanan ve öğrencinin aktif katılımına olanak veren öğretim yöntemlerinin kullanılmasının gerekliliği konusunda eğitimciler arasında genel bir fikir birliği oluşmaya başlamıştır. Bu kitap tam da bu nedenle, bu öğretim yöntemlerinin özellikle sosyal bilgiler dersine özgü olarak tanıtılması ve uygulama örnekleriyle açıklanması düşüncesine dayanmaktadır.
Bu bağlamda bu kitap sosyal bilgiler öğretmen adayları için temel bir kaynak olarak tasarlanmıştır. Son yıllarda sosyal bilgiler eğitiminde geleneksel öğretim yöntemleri dışında öğrencinin araştırma, inceleme ve değerlendirmeler yaptığı öğretim yöntemlerinin ön plana çıkmaya başladığı görülmektedir. Bu öğretim yöntemleri öğrencinin öğrenme süreci boyunca aktif olduğu ve kendi öğrenmesinden doğrudan sorumlu olduğu yöntemlerdir.
Bu kitap ile öğrencileri yoğun olarak araştırma ve incelemeye sevk eden bu yöntemlerin teorik altyapılarının, gelişim süreçlerinin ve uygulama aşamalarının açıklanması hedeflenmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)