Artikülasyon ve fonolojik bozukluğu olan bireylerin terapisinde değiştirilmesi hedeflenen en temel yapı taşları konuşma sesleridir. Dil ve konuşma terapistleri hedef sesleri öğretmek amacıyla plan yapmak, seçilen sese uygun sözcükler bulmak, sözcüklere uygun resimler aramak, etkinlikler düzenlemek gibi materyal hazırlamak için yoğun bir çaba, emek ve zaman harcarlar.
Bu kitap dil ve konuşma terapistlerinin bu yükünü biraz olsun hafifletmek amacıyla hazırlanmıştır. Artikülasyon ve fonolojik bozukluklarının farklı nedenleri olabilir ve bu nedenlere bağlı farklı yaklaşımlar ve yöntemlerin uygulanması gerekebilir.
Bu kitabın amacı bu olası nedenleri tartışmak ya da yaklaşım ve yöntemleri açıklamak yerine, daha pratik bir yaklaşımla konuşma seslerinin tek heceli sözcüklerle öğretim denemelerine yönelik bir çerçeve plan sunarak terapistlere yol gösterici olmaktır. Kitabın uzman dil ve konuşma terapistlerine, bu alanda eğitim alan öğrencilere, mezun olmuş uzman dil ve konuşma terapistlerine ve uzman dil konuşma terapistlerinden yardım almak üzere başvuran diğer mesleklerden uzmanlara, özel eğitim öğretmenlerine ve ailelere yardımcı olacağı inanılmaktadır.