REKLAM KAVRAMI VE BİR REKLAM MECRASI OLARAK
1. Reklamın Belirli Bir Bedel Karşılığında Yapılması Unsurunun Esaslı Unsurlardan Biri Olup Olmadığı Sorunu
19
2. Reklam Yapma İradesinin Ortaya Açıkça Konulması Sorunu
20
D. Türk Hukukunda Reklam
23
A. Geleneksel Reklam Mecraları
26
B. Geleneksel Olmayan Medya – Yeni Medya Reklam Mecraları
28
1. Yeni Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği
28
2. Sosyal Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği
29
III. NÜFUZ PAZARLAMA VE SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSU KAVRAMI
31
1. Sponsorlu İçerik Üretme
34
2. Sonuca Katılmalı İşbirliği Modeli
35
3. Ücretsiz Ürün Gönderimi
36
4. Sosyal Medya Mecralarında Yapılan Çekilişler
38
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu
39
IV. SOSYAL MEDYA NÜFUZLULARININ ÜRETTİĞİ BELLİ BİR MAL VEYA HİZMET KONULU İÇERİKLERİN HUKUKİ İNCELEMESİ
41
B. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Borçlar Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
42
C. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Fikri ve Sanat Eserleri Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
43
D. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Marka Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
47
E. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Haksız Rekabet Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
49
F. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Reklam Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
56
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN TANIMI,
UNSURLARI VE HUKUKİ NİTELİĞİ
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi
62
B. İçeriğin Sosyal Medya Mecrasında Yayınlanması
63
D. Tarafların Anlaşması
65
B. Reklamveren ile Sosyal Medya Nüfuzlusu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği
68
C. Reklamveren veya Nüfuzlu ile Reklam Ajansı Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği
70
V. SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
73
B. Sosyal Medya Nüfuzlusu
75
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNDE
II. SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSUNUN BORÇLARI
79
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi Borcu
79
B. İçeriği Teslim ve Yayınlama Borcu
81
C. Sadakat ve Özen Borcu
82
D. Araç ve Gereci Sağlama Borcu
84
E. İçeriği Bizzat veya Kendi Yönetimi Altında Meydana Getirme Borcu
84
III. REKLAMVERENİN BORÇLARI
90
B. İçeriğin Oluşturulabilmesi İçin Malzeme Temini Borcu
92
C. İçeriği Gözden Geçirme ve Bildirimde Bulunma Borcu
93
D. İşbirliği Yapma Borcu
94
IV. REKLAM AJANSININ BORÇLARI
95
A. Nüfuz Pazarlaması Sürecini Analiz Borcu
95
B. Sadakat ve Özen Borcu
96
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu ile Reklamveren Arasında Sözleşme Kurulmasına Aracılık Etme
97
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
1. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı
100
a. Nüfuz Pazarlamasına Konu İçeriğin Yok Olması Nedeniyle Eseri Teslim Borcunun İfasının İmkansızlaşması
100
b. Reklamveren Yüzünden İfanın İmkansızlaşması
102
c. Nüfuzlunun Ölümü veya Yeteneğini Kaybetmesi
103
2. Reklamveren ile Reklam Ajansı Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı
104
B. Tazminat Karşılığı Sözleşmenin Feshi
106
C. Haklı veya Önemli Sebeple Sözleşmenin Feshi
108
1. Nüfuzlunun İçerik Hazırlamaya Başlaması ve Tamamlaması Yükümlülüğüne Öngörülen Sürede Başlamaması Halinde Sözleşmeden Dönme
111
2. Ayıp Nedeniyle Sözleşmeden Dönme
111
3. Götürü Bedelin İçeriğin Hazırlanması İçin Yeterli Olmaması Halinde Sözleşmeden Dönme
114
4. Yaklaşık Bedelin Aşırı Oranda Aşılması Nedeniyle Sözleşmeden Dönme
115
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI
119
C. Gecikme Tazminatı Talebi
123
D. Temerrüt Faizi – Aşkın Zarar ve Sözleşmeden Dönme Talepleri
126
E. Borcun Hiç veya Gereği Gibi İfa Edilmemesinden Doğan Tazminat Sorumluluğu
129
G. Sorumsuzluk Anlaşması
131
NÜFUZ PAZARLAMASI UYUŞMAZLIKLARINDA BAŞVURULABİLECEK GÜNCEL YARGI KARARLARI
I. GÖREVLİ MAHKEME TESPİTİNE İLİŞKİN KARAR
134
II. SÖZLEŞME BULUNMAYAN NÜFUZ PAZARLAMASI SÜREÇLERİNDE TARAFLARIN TALEP HAKKINA İLİŞKİN KARAR
135
III. NÜFUZLULARIN ETKİ ALANLARI İLE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SINIRINA İLİŞKİN KARARLAR
136
IV. REKLAM YAPILMASI YASAKLANAN ÜRÜNLER VE REKLAM YAPMASI YASAKLANAN MESLEKLERE İLİŞKİN KARARLAR
138
V. SOSYAL MEDYA ÇEKİLİŞLERİNE İLİŞKİN KARAR
141
VI. ÖRTÜLÜ REKLAMLARA İLİŞKİN KARARLAR
142