İstatistik eğitiminde asıl amaç, öğrencilere istatistiksel yöntemleri doğru seçmeleri ve sonuçları doğru yorumlamalarını öğretmek ve bu yönde beceri kazanmalarını sağlamak olmalıdır. Başka bir deyişle, hangi yöntemin hangi problemlere uygulanabileceğini ve sonuçların nasıl yorumlanacağını öğretmek hesaplama işlemlerini öğretmekten daha yararlıdır.
Çünkü, bilgisayar ve hatta en küçük hesap makinelerinin bile her işlemi yapabildiği günümüzde hesaplama işlemlerini el ile yapmanın, işlemler üzerinde akıl yormanın ve formül ezberlemenin kimseye bir yaran olamaz. Üstelik el ile yapılacak bile olsa tüm işlemlerin akılda tutulması olanaksızdır ama hangi yöntemi uygulayacağını bilen bir kişi o yöntemin hesaplama işlemlerini bir kitaba bakarak kolayca eliyle yapabileceği gibi, hesap makinesi kullanarak da yapabilir. Bilgisayardan yararlanma olanağı varsa sorun zaten kendiliğinden çözülmüş olur.
Yukarıda açıklanan nedenlerle bu kitabın ilk amacı okuyuculara istatistiksel yöntemleri doğru kullandırmak ve doğru yorum yaptırabilmektir.
(Önsözden)